A fejlesztés célja a gyermek aktuális fejlettségi szintjének begyakorlással történő megerősítése, a következő fejlettségi szintre juttatása. Feladatunk, felelősségünk abból adódik, hogy megtaláljuk, tudatosan válasszuk a gyermek fejlesztéséhez leginkább alkalmas módszereket, eszközöket. Kiadványcsaládunk fejlesztő kötetei gazdag módszer- és eszköztárukkal ehhez nyújtanak segítséget. Ezek a kötetek részei könyvcsaládunknak, melyek önállóan is megállják helyüket, de a teljes sorozat adhat minden területre kiterjedő segítséget a gyermek tudatos megismeréséhez, fejlesztéséhez.
Az 1-7. kiadványaink a megismerést, a 8-11. kötetek a fejlesztést segítik. A fejlesztő kiadványok két részből állnak, tartalmazzák a fejlesztés elméleti hátterét, valamint a fejlesztő eszközöket. A megismerésre vonatkozó elmélet rövidített változatát a fejlesztő köteteinkben is szerepeltetjük, a rendszerben való könnyebb eligazodás céljából.
Ebben a kötetben az értelmi képességek fejlesztéséhez kínálunk gazdag, újszerű eszköztárat. A fejlesztőeszközök feladat-jellegűek, de mesébe, történetbe ágyazottan, a valóságtól elrugaszkodva, játékos helyzetet teremtve, segíteni tudjuk a gyermeket a megoldásban. A fejlesztőeszközök képességfejlesztő hatását táblázatban rögzítettük, ezzel kívánjuk segíteni a tudatos választást.
Előszó
Bevezetés
A MEGISMERÉS ÉS A FEJLESZTÉS ELMÉLETI MEGKÖZELÍTÉSEI
1. A megismerés
2. Az elemzés
3. A fejlesztés
4. A megismerés és a fejlesztés stratégiája
5. A fejlesztendő képességterületek az óvodában
6. A fejlesztéshez szükséges adatgyűjtés rendszere
AZ ÓVODÁSKORÚ GYERMEK KÉPESSÉGEINEK FEJLESZTÉSE
1. Az értelmi képességek fejlesztése
2. Útmutató a könyv használatához
3. Útmutató a fejlesztést szolgáló módszerek, eszközök használatához
4. Játékcsaládonként módszer-, eszközgyűjtemény a képességek fejlesztéséhez
- Játékcsaládonként képek a megoldáshoz
- Játékcsaládonként a megoldások szöveges leírása
5. Útmutató táblázat a fejlesztő módszerek, eszközök használatához
Ajánlott szakirodalom