Az óvodáskorú gyermek megismerésének és fejlesztésének rendszere
A részképességek fejlesztésére tematikusan felépített füzeteink sok segítséget nyújtanak, hogy gyermekük könnyedén vegye a későbbi akadályokat, és problémamentes legyen az óvoda–iskola átmenet.
A részképességek fejlesztésére tematikusan felépített füzeteink sok segítséget nyújtanak, hogy gyermekük könnyedén vegye a későbbi akadályokat, és problémamentes legyen az óvoda–iskola átmenet.
Két adatlappal: Anamnézis adatlap, A beilleszkedés tapasztalatai
A kommunikáció, a kifejező készség, a beszéd révén tetten érhető a gyermek szocializálódása, belső élmény- és képzetvilága, az értelmi fejlődése, s természetesen az iskolakészültsége is.
A bemutatott mérést szolgáló játékos feladatok lehetővé teszik a gyakorló óvodapedagógusnak, hogy tudatosan formáljon véleményt neveltjeinek értelmi fejlődéséről.
Az akarati képességek fejlődése és fejlesztése, Kelemen László szerint a jellem, az erkölcs megalapozása szintén a nevelés, az óvodai nevelés kulcskérdése.
A kiadvány egyik legfontosabb célja és értéke, hogy túllép, túlmutat az óvodáskorú gyermeken. Nem pusztán az iskolakészültség megállapításának célja lebeg a szerzők szeme előtt, hanem az iskolai beválás kérdése is.
Ebben a kötetben az anyanyelvi képességek fejlesztéséhez kínálunk gazdag, újszerű eszköztárat. A fejlesztőeszközök feladat-jellegűek, de mesébe, történetbe ágyazottan, a válóságtól elrugaszkodva, játékos helyzetet teremtve, segíteni tudjuk a gyermeket a megoldásban.
Ezek a kötetek részei könyvcsaládunknak, melyek önállóan is megállják helyüket, de a teljes sorozat adhat minden területre kiterjedő segítséget a gyermek tudatos megismeréséhez, fejlesztéséhez.
A kötet három fő részből áll, az érzelmi, akarati és a szocializációs képességeket fejlesztő játékokból.
Jelen kiadvány a testi érettség és a motoros képességek fejlesztésének világába kalauzolja el az olvasót. Az alapozó funkciók fejlődése a testi érés függvénye, míg az alapozó funkciók közé sorolhatjuk a motoros képességeket is.
Óvodapedagógusi pályánk 27 éve alatt sokszor volt alkalmunk sajátos nevelési igényű gyermekekkel foglalkozni, de a látássérült gyermekek nevelése jelentette számunkra a legnagyobb kihívást.
A szocializáció folyamatában találkoznak az egyén személyiségvonásai és képességei, hisz a beilleszkedés folyamán azt tanulja meg az egyén, hogy a szükségleteit, vágyait miképpen legyen képes a társas környezettel összhangban kielégíteni.
Az óvodaérettség legfőbb kritériuma a kellő önkiszolgálás, szobatisztaság és a kommunikációs képesség mellett a megfelelő testi- és mozgásfejlettség.