Termékek Menü

Új utak a zeneoktatásban II.

Ár:
2.300 Ft
2.070 Ft (1.971 Ft + ÁFA)
Kedvezmény: 10%
Kiadói cikkszám: 9789634464617
Cikkszám: 9789634464617
Elérhetőség: Rendelés alatt
Átlagos értékelés: Nem értékelt
Kiadó: Trefort Kiadó
Kiadási év: 2007
Menny.:db

Leírás és Paraméterek

Az oktatás hatékonyságát javító törekvések, a tanügyi reformok többnyire a tananyag átadásával, az oktatás szervezésével foglalkoznak. A szakértők a tárgyi oldalra koncentrálnak, meghatározzák mit, mennyit, hogyan kell tanítani. Kidolgozzák a metodikákat és didaktikákat, az oktatás tartalmát, struktúráját, megszabják a követelményrendszert, egzakt módon megfogalmazzák, mit kell a tanulónak teljesítenie. Eközben hajlamosak megfeledkezni az emberi oldalról, a befogadás feltételeiről, arról, hogy miképpen képes a tanuló elsajátítani a tananyagot, hogyan tudja teljesíteni a követelményeket. Figyelmen kívül hagyják azt a fontos körülményt, hogy a tanulás munkát jelent, mely a tanuló fizikumát, idegrendszerét terheli, és erőteljes teherbírást kíván. Arról pedig még kevesebb szó esik, hogy miképpen tud megfelelni a pedagógus az egyre növekvő elvárásoknak. A tanulás-tanítás eredményességének elsőrendű meghatározója a tanulók és a tanárok munkaképességének színvonala. A munkaképesség problémája a hagyományos pedagógiában nem merül föl, ezt az egészségügy hatókörébe tartozónak tekinti. Úgy vélik, ha valaki egészséges és munkába, illetve iskolába mehet, akkor egyben munkaképes is. Holott a munkaképesség széles határok közt változhat az egészségzónán belül a gyengétől a csúcsformáig. A munkaképesség, mint pedagógiai kategória elsőként a Kovács-módszerben jelenik meg. Itt fogalmazódik meg világosan az a szükséglet, mely a gyakorlatban égetően jelentkezik már régóta. Nevezetesen az, hogy a tanulás eredményességének javításához mindenekelőtt a résztvevők munkaképességének fejlesztéséről és fenntartásáról kell gondoskodni. Ezt a feladatot az iskola nem háríthatja más intézményekre, sem a családokra. A munkaképesség-gondozásának az iskolában kell történnie. Ehhez kínál széles elméleti alapvetést és sok gyakorlati tapasztalatot a Kovács-módszer pedagógiája. (Dr. Pásztor Zsuzsanna)

A hangszer nélküli mozgáselőkészítés
Pásztor Zsuzsanna:
Bevezetés
Kutas Dominika:
Mozgásfejlesztés a zenei óvodában
Tálosi Péterné:
Tanulásban akadályozott gyermekek zeneoktatása a zenei munkaképesség-gondozás módszerével
Feltóti Zsuzsánna:
Hangszeres mozgások előkészítése kezdő hegedűsökkel
Jászberényi Edina:
A zenei mozgáselőkészítés a gitároktatásban
Bán Ildikó:
A kezdő zongoratanítás újszerű lépései
Bujtor Márta:
A Kovács-módszer alkalmazása a kezdők furulyaoktatáséban
Törőné Tóth Márta:
A szakközépiskolai rézfúvós oktatás a Kovács-módszer alkalmazásával
A túlzott lámpaláz problémája
Pásztor Zsuzsanna:
Bevezetés
Kovács Andrea:
Kérdések és válaszok a lámpalázról
Pénzes Csilla:
Stressz elleni gyógymódok a túlzott lámpaláz enyhítésére
Nagyné Rózsa Zsuzsanna:
A szereplési alkalmasság változásai
A foglalkozási ártalmak és a korai megelőzásük lehetőségei
Négyesi Anna:
Foglalkozási ártalmak előfordulása zeneművészeti szakközépiskolás tanulóknál
Irodalom

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!

További ajánlatunk

Kiadó: Mozaik Kiadó
Kiadói cikkszám: MS-9322
Cikkszám: 8000000043085
420 Ft (331 Ft + ÁFA)
Raktáron
Kiadói cikkszám: PD-907
Cikkszám: 9789639612266
1.495 Ft (1.424 Ft + ÁFA)

A kiadvány egyik legfontosabb célja és értéke, hogy túllép, túlmutat az óvodáskorú gyermeken. Nem pusztán az iskolakészültség megállapításának célja lebeg a szerzők szeme előtt, hanem az iskolai beválás kérdése is.

Raktáron
Kiadói cikkszám: NB-003
Cikkszám: 9786158207058
1.300 Ft (1.238 Ft + ÁFA)
A kiadvány eredményesen használható a harmadikosok képességfejlesztésére és differenciált foglalkoztatására, de jó eszköz lehet azon negyedikes gyerekeknek is, akiknek nem alakultak ki a harmadikos tananyaghoz kapcsolódó szilárd ismeretei.
Raktáron
Kiadói cikkszám: 9789631298628
Cikkszám: 9789631298628
3.990 Ft (3.800 Ft + ÁFA)
Negyven év tapasztalatát gyűjtöttem össze, írtam le, melyeket a gyakorlat szült, és számomra hasznosnak bizonyultak.
Raktáron