Játékterápia 1. - A korai szülő-gyermek kapcsolat
Szerző | Dr. Eigner Bernadett |
Sorozat | Játékterápia |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
Terjedelem | 208 oldal |
Kiadói cikkszám: | 9789636030063 |
Cikkszám: | 9789636030063 |
Elérhetőség: | Raktáron |
Átlagos értékelés: | Nem értékelt |
Kiadó: | Móra Ferenc Könyvkiadó |
Leírás és Paraméterek
A játék kapcsolat, ismerkedés, együttműködés. A gyerekek világa, ahol ahhoz is közel kerülhetünk, aki sérült, akit bántottak, aki nélkülözi a biztonságot, nem érzi, hogy elfogadják, szeretik. Amikor a szülő látja, hogy gyermeke nehézségekkel küzd és lemarad, tudja, hogy baj van. Miként adjunk neki erőt, bátorságot, önbizalmat, önértékelést és hitet, hogy megtalálja helyét a világban és visszanyerje benne a bizalmát? Ehhez nyújt segítséget a Játékterápia című módszertani sorozat első darabja, amelyhez szorosan kötődik a második kötet.
Komoly utat kell bejárnunk, mert a bajok gyökerei a legkorábbi időkbe nyúlnak vissza. Dr. Eigner Bernadett kézikönyve ahhoz nyújt segítséget, hogy megismerkedjünk azokkal a korai dolgokkal, kapcsolati folyamatokkal, érzelmi és szociális fejlődési csomópontokkal, amelyek veszélyeztethetik, traumatizálhatják a gyermek fejlődését. Amint az is fontos, hogy elsajátítsuk a korai felismerés szempontjait, módszereit, megismerjük a legkorábbi szülő-gyermek kapcsolat buktatóit, veszélyforrásait.
Tartsunk hát a szerzővel ebben az utazásban, amelyben időben visszafelé haladunk, hogy megtaláljuk a gyökereket, azokat a pontokat, ahol megbomlott a harmónia, tévútra kerültek kapcsolatok, rossz irányt vettek fejlődési utak. Csak így segíthetünk érző szívvel, hatékonyan és tudatosan a játék erejével és varázslatával.
Vélemények
További ajánlatunk
A sorozat első kötete olyan játékos feladatokat tartalmaz, amelyek az érzékelés-észlelés, a figyelem, az emlékezet és a gondolkodás, tehát az értelmi képességek eredményes fejlesztését teszik lehetővé. Ezek azok a képességek, amelyeket az iskolakészültség megállapításakor is mérnek, mivel csak optimális szintre történő fejlesztésükkel lehet eredményes a tanulás.
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.