Játékterápia 2. - Érzelmi és viselkedészavarok, játékos korai intervenció
Szerző | Dr. Eigner Bernadett |
Sorozat | Játékterápia |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
Terjedelem | 320 oldal |
Kiadói cikkszám: | 9789636030070 |
Cikkszám: | 9789636030070 |
Elérhetőség: | Raktáron |
Átlagos értékelés: | Nem értékelt |
Kiadó: | Móra Ferenc Könyvkiadó |
Leírás és Paraméterek
A Játékterápia-sorozat második kötete szervesen kapcsolódik az első kötethez, ezért érdemes egyben kezelni a kettőt. Az első rész a korai kapcsolati folyamatok félresiklásával foglalkozik, amely hozzájárulhat ahhoz, hogy a későbbiekben érzelmi és viselkedészavarok alakuljanak ki, s a korai nem optimális környezeti hatásokra adott reaktív válaszok, védekezések rejtetten elraktározódnak a személyiségműködésben.
Ezekről a zavarokról és mielőbbi felismerésük módjáról, a korai játékos intervencióról olvashatunk a második kötetben. Az érzelmi és viselkedészavarokkal hazánkban elsősorban a gyógypedagógián belül a pszichopedagógia foglalkozik, ezért a szerző magas szintű szakmai felkészültséggel és gazdag gyakorlati tapasztalatokkal igyekszik eligazítani olvasóit ezekben a témakörökben. Fogalmak, kategorizációk, osztályozási rendszerek, patológia és diagnosztika, valamint korai játékos eszközök, módszerek bemutatása kerül a fókuszba ebben a kötetben.
Vélemények
További ajánlatunk
A sorozat első kötete olyan játékos feladatokat tartalmaz, amelyek az érzékelés-észlelés, a figyelem, az emlékezet és a gondolkodás, tehát az értelmi képességek eredményes fejlesztését teszik lehetővé. Ezek azok a képességek, amelyeket az iskolakészültség megállapításakor is mérnek, mivel csak optimális szintre történő fejlesztésükkel lehet eredményes a tanulás.
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.