Leírás
Az erdei iskola program egy olyan tanulásszervezési forma, amely a tanulók tudásának gyarapítását, készségfejlesztését a személyes megtapasztaláson, a felfedezésen, az élményszerzésen keresztül valósítja meg, emellett motiváló a diákoknak, és a közösségépítésnek is fontos színtere lehet. Az iskola számára a program megvalósítása komoly felkészülést, szervezést, előkészületet jelent. A projektfüzet és a tanári segédanyag abban nyújt segítséget, hogy a pedagógusok saját erdei iskola programot állíthassanak össze, vagy az átvett programokat kiegészíthessék. A tanulóknak készült kiadvány a kezdeti előkészületektől a napi részletes programokig tartalmaz egyéni és csoportos feladatokat, kreatív ötleteket, tanácsokat, játékokat. A programok tájegységtől függetlenül valósíthatók meg, mert a látáson, a halláson és a mozgáson keresztül fedezteti fel egy terület élővilágát a szerző. A tanári segédanyagban pedig mind az előkészületekhez, mind a napok témáihoz a feladatok megoldásain túl, hasznos tanácsok, szakmai anyagok, további ötletek találhatók. Mindkét kiadványhoz kapcsolódnak korszerű, látványos digitális kiegészítések (3D, videó, link, digitális lecke), amelyekhez a kiadványban levő egyedi kóddal lehet hozzáférni. A szerző, Iván Zsuzsanna, több, mint 30 éve foglalkozik környezeti neveléssel. 20 évig az Algyői Fehér Ignác Általános Iskola igazgatója volt. Szakmai vezetése alatt kapta meg az iskola az Ökoiskola, majd az Örökös Ökoiskola címet. Részt vett a magyarországi ökoiskola hálózat kialakításában, az ökoiskola kritériumrendszer kidolgozásában. Környezeti nevelési szakértőként, országos mentorként sok iskolának segített a „zöldülésben”, ökoiskolává válásban. Megszervezte és koordinálta a Dél-alföldi ökoiskolák regionális hálózatát. Több hazai és nemzetközi oktatás-kutatási programban vett részt. A dél-alföldi régióban szervezésével alakult meg a régiós diákparlament, jöttek létre régiós ökoiskola diáktalálkozók, vetélkedők. Több zöld civil szervezetnek volt alapító, majd vezetőségi tagja. A Magyar Környezeti Nevelési Egyesülettől „magas szintű, minta-értékű környezeti nevelői tevékenységéért” Puli-díjat kapott. Az EMMI Elismerő Oklevelét a „Tudatos, elkötelezett, élenjáró környezeti nevelői, ökoiskolai tevékenysége elismeréséért” adta át, 2018-ban. |
Kapcsolódó kiadványok
Vélemények
További ajánlatunk
Téma7 - Fenntarthatóság projektfüzet - FELSŐ TAGOZAT (MS-4302)
Téma7 -Tanári segédanyag - Fenntarthatóság projektfüzet - FELSŐ TAGOZAT (MS-4304)
Téma7 - Pénzügyi tudatosság - Projektfüzet - Projektfüzet Felső tagozat (MS-4316)
A gyógynövények sokszínű világa - Projektfüzet 3-8. osztály (MS-4307)
A munkafüzet végigvezeti a tanulókat az iskolakert megtervezésétől, a növények telepítésén át a kertben elvégzendő feladatokig. |