Kerek egy esztendő- Gyermekirodalom
Alcím | Tematikus bibliográfia és szöveggyűjtemény a Kerek egy esztendő évszakos köteteihez |
Szerző | Lukács Józsefné - Ferencz Éva |
Sorozat | Kerek egy esztendő |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
Terjedelem | 672 oldal |
Kiadói cikkszám: | 9786155278396 |
Cikkszám: | 9786155278396 |
Elérhetőség: | Raktáron |
Átlagos értékelés: | Nem értékelt |
Kiadó: | Flaccus Kiadó |
Leírás és Paraméterek
A Kerek egy esztendő – komplex tevékenységek az óvodai környezeti nevelésben című évszakalapú módszertani könyvsorozatunk az elmúlt években szinte nélkülözhetetlen segítőtársa lett a magyarországi és határon túli óvodapedagógusoknak. Ennek a sorozatnak az új, színes, átdolgozott, kibővített kiadását 2017 őszén indítottuk útjára. Lukács Józsefné és Ferencz Éva négy évszakra készült négy kötetének fejezetei az óvodai környezeti témák köré épülnek, az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramjának megfelelően. A környezeti témák követik az évszakokat, felölelik a jeles napokat, a néphagyományokat.
Az őszi, téli, tavaszi és nyári témákat feldolgozó könyvek sorát új kiadvány egészíti ki. Az évszakos kötetek szerkezetére épül, azok témaköreit dolgozza fel jelen kötetünk, a Kerek egy esztendő – gyermekirodalom (Tematikus bibliográfia és szöveggyűjtemény a Kerek egy esztendő évszakos köteteihez) című, részletes gyermekirodalmi bibliográfiával bővített szemelvénygyűjtemény. Könyvünk nyolc fejezete közül négy (Erdő-mező; Vizek és vízpartok; Házunk tája; Állatkerti állatok) élőhelyek szerint csoportosítja a növény- és állatvilágot. A további fejezeteket az óvodai környezeti nevelés jelentős témái alkotják. Feldolgozzuk a gyermek szűkebb környezetéhez (A család és az óvoda) és a jeles napokhoz (Ünnepek, jeles napok) kötődő gyermekirodalmi műveket, két fejezet pedig a természeti környezetünk azon elemeire épül, melyekkel az óvodai élet minden napján találkozunk (Évszakok; Az időjárás elemei). A kötet minden kisebb szerkezeti egysége négy részből áll. Egy – az adott témára jellemző – mottóval és a téma rövid leírásával indul, ezt követik a szemelvények, végül pedig gazdag gyermekirodalmi bibliográfiával zárul. Az irodalmi szövegek és a bibliográfia válogatásánál kizárólag a magyar irodalom és népmesekincs alkotásaival számoltunk, elsősorban azért, mert úgy gondoltuk, hogy a gyerekeknek a saját értékeink megismerésével kell kezdeniük azt az elsajátítási folyamatot, ami az óvodában kezdődik, és majd az iskolai években folytatódik. A másik ok ennél sokkal prózaibb: a terjedelem. Természetesen a világirodalom és a különböző népek meséinek megismerése is rendkívül fontos, de az majd talán egy másik kötet témája lesz. A szemelvényeknél feltüntetjük, hogy az évszakos kötetek mely fejezetének feldolgozásánál javasoljuk az adott irodalmi művet. Bízunk abban, hogy a formájában is megújult könyvsorozat – kiegészülve az új kötettel – az első kiadáshoz hasonlóan hasznos munkatársa lesz minden óvodapedagógusnak a gyakorlati munkában, és segítséget jelent az óvodás- és kisiskoláskorú gyermeket nevelő szülőknek.
Vélemények
További ajánlatunk
A sorozat első kötete olyan játékos feladatokat tartalmaz, amelyek az érzékelés-észlelés, a figyelem, az emlékezet és a gondolkodás, tehát az értelmi képességek eredményes fejlesztését teszik lehetővé. Ezek azok a képességek, amelyeket az iskolakészültség megállapításakor is mérnek, mivel csak optimális szintre történő fejlesztésükkel lehet eredményes a tanulás.
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.