Termékek Menü

A gyermek pszichológiai fejlődése

Ár:
4.500 Ft
4.275 Ft (4.071 Ft + ÁFA)
Kedvezmény: 5%
Kiadói cikkszám: 9789632482354
Cikkszám: 9789632482354
Elérhetőség: Beszerzés alatt
Átlagos értékelés: Nem értékelt
Kiadó: Saxum Kiadó
Kiadási év: 2014
Menny.:db

Leírás

Közel egy évtizeddel a népszerű harmadik kiadás megjelenése után elkészült A gyermek pszichológiai fejlődése negyedik, átdolgozott, bővített változata. A könyv nemcsak a szakemberek, hanem mindenki számára fontos lehet, aki szeretné megérteni, hogyan lépkednek a felnőtté válás útján a gyerekek, hogyan bontakozik ki az értelmük, és miért okoznak alkalmanként nehéz perceket? A szerző a hagyományosabb szemléletet követve életkorok szerint tagolja az élet első másfél-két évtizedében zajlófejlődést, hogy a szülők, tanárok, a gyerekekkel szakszerűen foglalkozók ne az érzelem vagy az értelem fejlődéséről, hanem a három -, hat -, tizenkét éves, vagy éppenséggel serdülő lányról vagy fiúról alkothassanak képet. A korábbiaknál ugyanakkor hosszabb fejezet foglalkozik a felnevelkedés utáni életúttal, a felnőttség alternatíváival. A könyv átfogó ismereteket ad a fejlődéslélektan, mint tudomány történeti kialakulásáról, hazai és nemzetközi kutatóinak munkásságáról, a legújabb irányzatokról, kutatási módszerekről, a fejlődés fogalma körül kibontakozó elméleti vitákról. Szó esik a fejlődés társadalmi hátteréről, a káros környezeti hatásokról, a gyermekekkel kapcsolatos babonákról és téveszméktől, a szülő-gyermek kapcsolatra rátelepülő „pszichobizniszről” is.

Vajon mindig hasznos a fejlődés spontán menetét más csatornába terelő fejlesztés? Hol a határ a gyerekesség és a deviancia között? Milyen hamis mítoszokat épített fel a mi korunk a bölcsőhalálról; az első életévek örökre meghatározó tapasztalatairól, bizonyos felnőttkori magatartások kisgyermekkori eredetéről? Rendelkezünk-e lelki értelemben az öngyógyítás képességével? Milyen hatással lehet a gyermekkori szegénység a felnőtt életére?
Kérdések özöne, amelyekre Vajda Zsuzsanna pszichológus a szakmában eltöltött évtizedek után felelősségteljesen és óriási szakmai tudással kínál választ.
 

Előszó a negyedik kiadáshoz
Elmélet és történet
Mit nevezünk fejlődéslélektannak?
A modern pszichológiai gondolkodás előzményei
A fejlődéslélektan születése
Német hagyományok
Pszichoanalízis
Fejlődéslélektan az Egyesült Államokban
Az amerikai behaviorizmus
Hogyan javítsuk a gyerekeket
Szovjet és francia fejlődéslélektan
A rousseau-i hagyomány
Fejlődéslélektan az 1950-1970-es években
A pszichoanalitikus gyermeklélektan új központja: London
Az elsődleges kötődés felismerésének története
Jean Piaget
Egyesült Államok
A gyermeknevelési szokások változatossága
Longitudinális kutatások
Fejlődéslélektan az 1990-es években
Elavult-e Piaget?
Közelebb jutottunk a definíciós problémák megoldásához
Fejlődéslélektan Magyarországon
Fejlődéslélektan Magyarországon a második világháború után
Mérei Ferenc élettörténete
Lehetséges-e egyáltalán a fejlődés vizsgálata ilyen körülmények között
Válasz a definíciós kérdésekre ebben a könyvben
Néhány alapfogalom: érés, tanulás, fejlődés
A fejlődéslélektan kutatási módszerei
Együttjárás és oki kapcsolat
Műszeres mérések
Fejlődési naplók
Képességvizsgálatok
Kísérletek, laboratóriumi vizsgálatok
Az „idegen helyzet” leírása
Megfigyelés
Esettanulmány
Iskolaérettség
Kérdőív, interjú, klinikai beszélgetés
Televíziózási szokások
Piaget beszélget
Minden monroviai nőférjezett”
Fogyatékos gyermekek nevelése
Etikai kérdések
Szülő nélkül
Fejlődéslélektan a gyakorlatban
Családi nevelés
Truby King baba
Intézményes felhasználók: óvoda, iskola
Gyermekgyógyászat
Gyermek-pszichoterápia
Gyámügy, gyermekvédelem
Ellentmondások a gyakorlatban
A lélek irányítása?
Akikről szó van: gyerekek a XXI. században
Mediatizált gyerekkor
Gyerekkora számok tükrében
Természet – vagy környezet?
Az öröklés és a gének
Domináns és recesszív öröklésmenet
Néhány testi tulajdonság öröklése
Sejtmag, kromoszóma, DNS
Genotípus és fenotípus
Epigenetikus öröklés
Az éhezés nemzedékeken át tartó hatása
Az öröklés és az aktív egyén
Férfiak és nők
Különbségek a testi adottságokban
Kétneműek a Dominikai Köztársaságban
Biológiai és társadalmi különbségek
Egynemű – kétnemű
Gyermekre várva
A gyermekvállalás
Meddőség, béranyaság, klónozás
A terhesség
Anya-magzat kapcsolatanalízis
A társasági ivás következményei
A magzati fejlődés
A szülés
Szülés, vagy császármetszés
Az új anyaság
Újszülöttkortól az első év végéig
Pszichológiai fejlődés az első év során
Újszülöttkor – Szűkebb értelemben: az első hét – tágabb értelemben: az első hónap
A születés
Mi történik az újszülött szervezetében, amikor a világra jön?
Testi sajátosságok
A születés élménye
A születés – trauma
Mozgás
Percepció
Mit tud az újszülött
Érzelmek, kommunikatív jelek
Életmód, tulajdonságok
Csecsemőkor
Az 1. hónap végétől az 1. évvégéig
Bölcsőhalál
Érzelmi fejlődés az első év során
Az elsődleges kötődés
Az elsődleges kötődés jellegzetességei
A kibucok gyermekotthonai
A gondozó és a gyerek szerepe az elsődleges kötődés kialakulásában
Az elsődleges kötődés hosszabb táv&

Leírás és Paraméterek

Közel egy évtizeddel a népszerű harmadik kiadás megjelenése után elkészült A gyermek pszichológiai fejlődése negyedik, átdolgozott, bővített változata. A könyv nemcsak a szakemberek, hanem mindenki számára fontos lehet, aki szeretné megérteni, hogyan lépkednek a felnőtté válás útján a gyerekek, hogyan bontakozik ki az értelmük, és miért okoznak alkalmanként nehéz perceket? A szerző a hagyományosabb szemléletet követve életkorok szerint tagolja az élet első másfél-két évtizedében zajlófejlődést, hogy a szülők, tanárok, a gyerekekkel szakszerűen foglalkozók ne az érzelem vagy az értelem fejlődéséről, hanem a három -, hat -, tizenkét éves, vagy éppenséggel serdülő lányról vagy fiúról alkothassanak képet. A korábbiaknál ugyanakkor hosszabb fejezet foglalkozik a felnevelkedés utáni életúttal, a felnőttség alternatíváival. A könyv átfogó ismereteket ad a fejlődéslélektan, mint tudomány történeti kialakulásáról, hazai és nemzetközi kutatóinak munkásságáról, a legújabb irányzatokról, kutatási módszerekről, a fejlődés fogalma körül kibontakozó elméleti vitákról. Szó esik a fejlődés társadalmi hátteréről, a káros környezeti hatásokról, a gyermekekkel kapcsolatos babonákról és téveszméktől, a szülő-gyermek kapcsolatra rátelepülő „pszichobizniszről” is.

Vajon mindig hasznos a fejlődés spontán menetét más csatornába terelő fejlesztés? Hol a határ a gyerekesség és a deviancia között? Milyen hamis mítoszokat épített fel a mi korunk a bölcsőhalálról; az első életévek örökre meghatározó tapasztalatairól, bizonyos felnőttkori magatartások kisgyermekkori eredetéről? Rendelkezünk-e lelki értelemben az öngyógyítás képességével? Milyen hatással lehet a gyermekkori szegénység a felnőtt életére?
Kérdések özöne, amelyekre Vajda Zsuzsanna pszichológus a szakmában eltöltött évtizedek után felelősségteljesen és óriási szakmai tudással kínál választ.
 

Előszó a negyedik kiadáshoz
Elmélet és történet
Mit nevezünk fejlődéslélektannak?
A modern pszichológiai gondolkodás előzményei
A fejlődéslélektan születése
Német hagyományok
Pszichoanalízis
Fejlődéslélektan az Egyesült Államokban
Az amerikai behaviorizmus
Hogyan javítsuk a gyerekeket
Szovjet és francia fejlődéslélektan
A rousseau-i hagyomány
Fejlődéslélektan az 1950-1970-es években
A pszichoanalitikus gyermeklélektan új központja: London
Az elsődleges kötődés felismerésének története
Jean Piaget
Egyesült Államok
A gyermeknevelési szokások változatossága
Longitudinális kutatások
Fejlődéslélektan az 1990-es években
Elavult-e Piaget?
Közelebb jutottunk a definíciós problémák megoldásához
Fejlődéslélektan Magyarországon
Fejlődéslélektan Magyarországon a második világháború után
Mérei Ferenc élettörténete
Lehetséges-e egyáltalán a fejlődés vizsgálata ilyen körülmények között
Válasz a definíciós kérdésekre ebben a könyvben
Néhány alapfogalom: érés, tanulás, fejlődés
A fejlődéslélektan kutatási módszerei
Együttjárás és oki kapcsolat
Műszeres mérések
Fejlődési naplók
Képességvizsgálatok
Kísérletek, laboratóriumi vizsgálatok
Az „idegen helyzet” leírása
Megfigyelés
Esettanulmány
Iskolaérettség
Kérdőív, interjú, klinikai beszélgetés
Televíziózási szokások
Piaget beszélget
Minden monroviai nőférjezett”
Fogyatékos gyermekek nevelése
Etikai kérdések
Szülő nélkül
Fejlődéslélektan a gyakorlatban
Családi nevelés
Truby King baba
Intézményes felhasználók: óvoda, iskola
Gyermekgyógyászat
Gyermek-pszichoterápia
Gyámügy, gyermekvédelem
Ellentmondások a gyakorlatban
A lélek irányítása?
Akikről szó van: gyerekek a XXI. században
Mediatizált gyerekkor
Gyerekkora számok tükrében
Természet – vagy környezet?
Az öröklés és a gének
Domináns és recesszív öröklésmenet
Néhány testi tulajdonság öröklése
Sejtmag, kromoszóma, DNS
Genotípus és fenotípus
Epigenetikus öröklés
Az éhezés nemzedékeken át tartó hatása
Az öröklés és az aktív egyén
Férfiak és nők
Különbségek a testi adottságokban
Kétneműek a Dominikai Köztársaságban
Biológiai és társadalmi különbségek
Egynemű – kétnemű
Gyermekre várva
A gyermekvállalás
Meddőség, béranyaság, klónozás
A terhesség
Anya-magzat kapcsolatanalízis
A társasági ivás következményei
A magzati fejlődés
A szülés
Szülés, vagy császármetszés
Az új anyaság
Újszülöttkortól az első év végéig
Pszichológiai fejlődés az első év során
Újszülöttkor – Szűkebb értelemben: az első hét – tágabb értelemben: az első hónap
A születés
Mi történik az újszülött szervezetében, amikor a világra jön?
Testi sajátosságok
A születés élménye
A születés – trauma
Mozgás
Percepció
Mit tud az újszülött
Érzelmek, kommunikatív jelek
Életmód, tulajdonságok
Csecsemőkor
Az 1. hónap végétől az 1. évvégéig
Bölcsőhalál
Érzelmi fejlődés az első év során
Az elsődleges kötődés
Az elsődleges kötődés jellegzetességei
A kibucok gyermekotthonai
A gondozó és a gyerek szerepe az elsődleges kötődés kialakulásában
Az elsődleges kötődés hosszabb táv&

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!

További ajánlatunk

Kiadói cikkszám: MK-0756
Cikkszám: 9789631647860
1.135 Ft (1.081 Ft + ÁFA)

A vizuális észlelés fejlesztése a Képes vagy rá! program második kiadványa.

Raktáron
Kiadói cikkszám: MK-4576-7
Cikkszám: 9789631645767
1.090 Ft (1.038 Ft + ÁFA)
A több mint 250 érdekes, néhol fogós, néhol humoros kérdést és választ tartalmazó könyv szórakoztató formában csillapítja tudásszomjunkat, bővíti általános műveltségünket.
Raktáron
Kiadói cikkszám: 9789630583771
Cikkszám: 9789630583771
2.980 Ft 2.682 Ft (2.554 Ft + ÁFA)
10%
A könyv az iskoláról szól mindazoknak, akik érintettek az oktatás kérdéseiben
Beszerzés alatt
Kiadói cikkszám: MK-0755
Cikkszám: 9789631647570
1.135 Ft (1.081 Ft + ÁFA)

Az akusztikus észlelés fejlesztése a Képes vagy rá! program első kiadványa.

Raktáron