Leírás
A BETŰZŐ című füzetet a betűk iránt érdeklődő, olvasni tanuló gyermekek számára ajánljuk. Feladatai segítik a betűk megismerését, megkönnyítik azok megjegyzését és pontos felidézését. A feladatlapok felépítése azonos, az egyes részek célja a következő:
• A hívókép (pl; az „a” betűnél az alma) a tanult hang kiemelését szolgálja.
• A szájkép a pontos artikulációra utal.
• A négy hasonló forma közül a helyes kiválasztása a betű formájának megjegyzését segíti elő.
• A szavak, a „betűvadászatra” szolgálnak. ( Más betűk környezetéből kell kiválasztani a tanult betűt.)
• A képek segítségével hangkereső játékot lehet játszani. Az a cél, hogy a képek nevében meghallják, s abból kiemeljék a tanult hangot.
• Az egymásra rajzolt betűk feladatánál azt szeretnénk elérni, hogy az összetartozó vonalakat, betűelemeket felismerje a gyermek.
• A szótagok összeolvasása előkészíti az olvasástanítást.
Az anyaghoz részletes módszertani útmutató készült.
Vélemények
További ajánlatunk
Az eredményes iskolakezdésért 2. (PD-932)
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
Az eredményes iskolakezdésért 3. (PD-933)
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.
Lexi (NT-98514/MT)
Az eredményes iskolakezdésért 4. (PD-934)
A negyedik kötetben a szókincs, a verbális memória, a beszédbátorság, a ritmusérzék fejlesztése valósulhat meg a feladatok megoldása által.