Betűző
Alcím | Betűtanító-lapok olvasni tanuló gyerekek számára |
Szerző | Marosits Istvánné |
Formátum | Fekvő A/4, irkafűzött |
Terjedelem | 44 oldal |
Kiadói cikkszám: | 9789638620361 |
Cikkszám: | 9789638620361 |
Feladatai segítik a betűk megismerését, megkönnyítik azok megjegyzését és pontos felidézését. | |
Elérhetőség: | Raktáron |
Kiadó: | Logopédia Kiadó |
Leírás és Paraméterek
A BETŰZŐ című füzetet a betűk iránt érdeklődő, olvasni tanuló gyermekek számára ajánljuk. Feladatai segítik a betűk megismerését, megkönnyítik azok megjegyzését és pontos felidézését. A feladatlapok felépítése azonos, az egyes részek célja a következő:
• A hívókép (pl; az „a” betűnél az alma) a tanult hang kiemelését szolgálja.
• A szájkép a pontos artikulációra utal.
• A négy hasonló forma közül a helyes kiválasztása a betű formájának megjegyzését segíti elő.
• A szavak, a „betűvadászatra” szolgálnak. ( Más betűk környezetéből kell kiválasztani a tanult betűt.)
• A képek segítségével hangkereső játékot lehet játszani. Az a cél, hogy a képek nevében meghallják, s abból kiemeljék a tanult hangot.
• Az egymásra rajzolt betűk feladatánál azt szeretnénk elérni, hogy az összetartozó vonalakat, betűelemeket felismerje a gyermek.
• A szótagok összeolvasása előkészíti az olvasástanítást.
Az anyaghoz részletes módszertani útmutató készült.
Vélemények
További ajánlatunk
A sorozat első kötete olyan játékos feladatokat tartalmaz, amelyek az érzékelés-észlelés, a figyelem, az emlékezet és a gondolkodás, tehát az értelmi képességek eredményes fejlesztését teszik lehetővé. Ezek azok a képességek, amelyeket az iskolakészültség megállapításakor is mérnek, mivel csak optimális szintre történő fejlesztésükkel lehet eredményes a tanulás.
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.