Leírás
A fejlesztő program elsősorban logopédiai óvodák számára készült. A kötet a gyógypedagógiai fejlesztőmunka speciális területének tapasztalatait adja közre, első ízben a hazai szakirodalomban. Ismerteti a logopédiai óvodában történő fejlesztés általános kérdéseit, a kiválasztás szempontjait, a gyermekek fejlődési sajátosságait. Bemutatja az egyes fejlesztési területeket, ezeknek módszertani kérdéseit, a csoportos és egyéni fejlesztés formáit, szakirodalmat, fejlesztőanyagokat ajánl azok számára, akik szakemberként vagy szülőként e problémákkal szembesülnek. A szerzők valamennyien gyógypedagógusok, a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola Gyakorló Logopédiai Óvodájának és Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézetének munkatársai.

Bevezető
Általános rész
A logopédiai óvoda a gyógypedagógiai intézményrendszerben
A logopédiai óvodai csoport érvek és ellenérvek tükrében
Fejlődéslélektani szempontok
A logopédiai óvodába kerülő gyermekek kiválasztásának szempontjai
Pszichikus funkciózavarok a beszédben akadályozott 4-7 éves gyermekeknél
A felvétel módja a logopédiai óvodába
Személyi feltételek a logopédiai óvodában
Tárgyi feltételek a logopédiai óvodában
A logopédiai óvodai fejlesztés alapelvei
A logopédiai óvodai fejlesztés koncepciója
Foglalkozási körök a logopédiai óvodában
A foglalkozások heti rendszeressége
A tanköteles gyermekek lehetőségei
Nevelési, szoktatási feladatok a logopédiai óvodában
A szokások szerepe a személyiségfejlődésben
A szokásalakítás folyamatának sajátosságai, körülményei
A szokások kialakításának módszerei, eszközei
A szokások kialakításának területei
Speciális rész
Az alapkultúrtechnikák elsajátítását fejlesztő terápiás eljárások
Az Ayres terápia
Frostig Terápiás Program a vizuális észlelés fejlesztésére
A mozgás és a kommunikáció fejlesztését szolgáló terápiák
A mozgásfejlesztés
A logopédiai ritmika foglalkozás
A rituálinnovatív terápia (RIT)
Az anyanyelvi fejlesztés
Az anyanyelv és környezetismeret foglalkozás
Az egyéni fejlesztés
A vizuomotoros készség fejlesztése
A testséma és az egyensúlyérzékelés fejlesztése
A vizuális észlelés fejlesztése
A finommotorika és a taktilis észlelés fejlesztése (grafomotoros fejlesztés)
A diszlexia prevenció
Az olvasás tanításához szükséges alapkészségek fejlesztése
Az olvasás tanítása
A diszkalkulia prevenció
A diszkalkulia tünetei
A diszkalkulia prevenciós terápia
A speciális matematikai készségek fejlesztése
Ajánlótár a logopédiai óvodai foglalkozások szervezéséhez
Névmutató
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!
További ajánlatunk
Íráselemek gyakorlása
Kiadói cikkszám:9638620310
Cikkszám:5999638620313
1.145 Ft
(1.090 Ft + ÁFA)
A feladatgyűjtemény több évtizedes munka esszenciája, a habilitációs programcsomag első része.
Raktáron
Lexi Betűországban I. (NT-98572/MT/I)
Kiadói cikkszám:NT-98572/MT/I
Cikkszám:9789631953541
2.990 Ft
(2.848 Ft + ÁFA)
A Lexi-program újabb kötetei az olvasás-, írástanulás alapozásához nyújtanak segítséget. A Lexi Betűországban című betűkóstolgató, szótagoló mesetankönyv első kötete az előkészítő részt és a kisbetűket tartalmazza.
Beszerzés alatt
Lexi Betűországban II. (NT-98572/MT/II)
Kiadói cikkszám:NT-98572/MT/II
Cikkszám:9789631954272
2.610 Ft
(2.486 Ft + ÁFA)
A Lexi-program újabb kötetei az olvasás-, írástanulás alapozásához nyújtanak segítséget. A Lexi Betűországban című betűkóstolgató, szótagoló mesetankönyv első kötete az előkészítő részt és a kisbetűket tartalmazza.
Raktáron
Szociális történetek
Kiadói cikkszám:9786155015274
Cikkszám:9786155015274
-5%
Kiemel egy helyzetet a környezetéből azért, hogy rávilágítson a helyzet szempontjából fontos tényezőkre, és pontos információkat adjon arról, hogy mi történik, és miért.
Raktáron