Leírás
A számolni tanuló gyerekeknek az egyik legnagyobb problémát a szöveges feladatok jelentik. Valószínűleg azért, mert elvégzésük a matematikához szükséges képességek, készségek megfelelő szintű tudását, alkalmazását igénylik. Kiemeljük közülük a legfontosabbakat:
- a hallott és olvasott szöveg megértése,
- a szövegben előforduló grammatikai struktúrák analizálása-szintetizálása,
- a különböző matematikai fogalmak passzív és aktív használata,
- a lényegkiemelés,
- a szöveg- és számemlékezet,
- a különböző logikai összefüggések felismerése,
- az analógiás gondolkodás aktivizálása,
- a biztos számfogalmi körök megléte.
A szöveges feladatok megoldása is külön tanulási folyamat. A gyereknek az ilyen példák megoldásához - ugyanúgy, mint más ismeretek elsajatításához - a neki megfelelő absztrakciós utat kell bejárnia. Ez az út pedig a konkréttól az elvontig különböző állomásokon vezet keresztül:
- tárgyakkal való manipuláció,
- cselekvés képekkel,
- a fentiek segítségével elvonatkoztatás, önálló szövegértelmezés.
E cél megvalósításához különböző tárgyak, kép- és szöveggyűjtemény szükséges, mely utóbbi összeállítását tűztük ki feladatul. (A tárgyakat a Mini-Matt készletek is szolgáltathatják!)
Munkafüzetünket a fenti szempontok alapján készítettük el, s a tanuláshoz, gyakorláshoz nyújt segítséget.
Vélemények
További ajánlatunk
Íráselemek gyakorlása
Lexi Betűországban I. (NT-98572/MT/I)
Lexi Betűországban II. (NT-98572/MT/II)
Szociális történetek
Kiemel egy helyzetet a környezetéből azért, hogy rávilágítson a helyzet szempontjából fontos tényezőkre, és pontos információkat adjon arról, hogy mi történik, és miért.