Leírás
Az oktatás hatékonyságát javító törekvések, a tanügyi reformok többnyire a tananyag átadásával, az oktatás szervezésével foglalkoznak. A szakértők a tárgyi oldalra koncentrálnak, meghatározzák mit, mennyit, hogyan kell tanítani. Kidolgozzák a metodikákat és didaktikákat, az oktatás tartalmát, struktúráját, megszabják a követelményrendszert, egzakt módon megfogalmazzák, mit kell a tanulónak teljesítenie. Eközben hajlamosak megfeledkezni az emberi oldalról, a befogadás feltételeiről, arról, hogy miképpen képes a tanuló elsajátítani a tananyagot, hogyan tudja teljesíteni a követelményeket. Figyelmen kívül hagyják azt a fontos körülményt, hogy a tanulás munkát jelent, mely a tanuló fizikumát, idegrendszerét terheli, és erőteljes teherbírást kíván. Arról pedig még kevesebb szó esik, hogy miképpen tud megfelelni a pedagógus az egyre növekvő elvárásoknak. A tanulás-tanítás eredményességének elsőrendű meghatározója a tanulók és a tanárok munkaképességének színvonala. A munkaképesség problémája a hagyományos pedagógiában nem merül föl, ezt az egészségügy hatókörébe tartozónak tekinti. Úgy vélik, ha valaki egészséges és munkába, illetve iskolába mehet, akkor egyben munkaképes is. Holott a munkaképesség széles határok közt változhat az egészségzónán belül a gyengétől a csúcsformáig. A munkaképesség, mint pedagógiai kategória elsőként a Kovács-módszerben jelenik meg. Itt fogalmazódik meg világosan az a szükséglet, mely a gyakorlatban égetően jelentkezik már régóta. Nevezetesen az, hogy a tanulás eredményességének javításához mindenekelőtt a résztvevők munkaképességének fejlesztéséről és fenntartásáról kell gondoskodni. Ezt a feladatot az iskola nem háríthatja más intézményekre, sem a családokra. A munkaképesség-gondozásának az iskolában kell történnie. Ehhez kínál széles elméleti alapvetést és sok gyakorlati tapasztalatot a Kovács-módszer pedagógiája. (Dr. Pásztor Zsuzsanna)

A hangszer nélküli mozgáselőkészítés
Pásztor Zsuzsanna:
Bevezetés
Kutas Dominika:
Mozgásfejlesztés a zenei óvodában
Tálosi Péterné:
Tanulásban akadályozott gyermekek zeneoktatása a zenei munkaképesség-gondozás módszerével
Feltóti Zsuzsánna:
Hangszeres mozgások előkészítése kezdő hegedűsökkel
Jászberényi Edina:
A zenei mozgáselőkészítés a gitároktatásban
Bán Ildikó:
A kezdő zongoratanítás újszerű lépései
Bujtor Márta:
A Kovács-módszer alkalmazása a kezdők furulyaoktatáséban
Törőné Tóth Márta:
A szakközépiskolai rézfúvós oktatás a Kovács-módszer alkalmazásával
A túlzott lámpaláz problémája
Pásztor Zsuzsanna:
Bevezetés
Kovács Andrea:
Kérdések és válaszok a lámpalázról
Pénzes Csilla:
Stressz elleni gyógymódok a túlzott lámpaláz enyhítésére
Nagyné Rózsa Zsuzsanna:
A szereplési alkalmasság változásai
A foglalkozási ártalmak és a korai megelőzásük lehetőségei
Négyesi Anna:
Foglalkozási ártalmak előfordulása zeneművészeti szakközépiskolás tanulóknál
Irodalom
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!
További ajánlatunk
Iskolakészültség megállapítása (PD-907)
Kiadói cikkszám:PD-907
Cikkszám:9789639612266
1.495 Ft
(1.424 Ft + ÁFA)
A kiadvány egyik legfontosabb célja és értéke, hogy túllép, túlmutat az óvodáskorú gyermeken. Nem pusztán az iskolakészültség megállapításának célja lebeg a szerzők szeme előtt, hanem az iskolai beválás kérdése is.
Beszerzés alatt
Nem kiborulni-okosan fegyelmezni
Kiadói cikkszám:PD-407
Cikkszám:9789639612396
995 Ft
(948 Ft + ÁFA)
A könyv megírásának célja az iskolai fegyelmezés növekvő problematikájának nem tudományos, sokkal inkább gyakorlatközpontú megközelítése volt.
Raktáron
Gyakorló feladatok diszgráfiás és diszlexiás gyerekeknek 3. osztály
Kiadói cikkszám:9789638811189
Cikkszám:9789638811189
-5%
Javasoljuk, hogy az egyes feladatsorokat akár többször is oldják meg az ellenőrzés és javítás után.
Beszerzés alatt
Osztályfőnöki óra: Másképp! (MS-9345)
Kiadói cikkszám:MS-9345
Cikkszám:9789636978228
4.980 Ft
(4.743 Ft + ÁFA)
A kötet tárgyalja a segítés, az együttműködés, valamint a versengés témáját, hasznos ismereteket nyújt a hatékony időgazdálkodással és a pályaválasztással kapcsolatban.
Raktáron