Leírás
Amikor a kis kötet első kiadása 1989-ben megjelent, az újdonság erejével hatott és hiánypótló szerepet töltött be. A tehetséggondozás feladata ma sem tekinthető megoldottnak hazánkban. Tanúsítja ezt a szerzőpáros immár negyedik kiadást megért, közismert könyve, hiszen az általuk megfogalmazott gyakorlati problémák napjainkban is aktuálisak. Az első megjelenés óta eltelt 20 évben a tehetség témakörében számtalan publikáció látott napvilágot, amelyeknek eredményeit a szerzők beépítették lényegesen átdolgozott és kiegészített kiadványukba. A legfeltűnőbb szemléletbeli változás, hogy a hangsúly a tehetség azonosításáról a fejlesztésre tevődött át. A gyerekeknek kb. 25%-a tekinthető tehetségígéretnek. Felismerésüknél fennáll a veszély, hogy a szigorú kritériumok alapján történő válogatásnak inkább az „iskolai tehetség”-nek nevezett csoport felel meg, akik hajlandóak a megnövelt ismeretanyag elsajátítására. Ezzel szemben (vagy éppen ezért) a kreatív, de egyenetlenül teljesítő gyerekeket az elkallódás fenyegeti. Az új kiadást szerzői figyelemfelhívónak szánják, kerülve a hosszadalmas leírásokat, inkább a gyakorlati megvalósítás felé terelik a figyelmet. Jövőnk függhet attól, felismerjük-e a gyerekek sokféle, egymásnak sokszor ellentmondani látszó, esetleg bosszantó tulajdonságaiban a fejlesztésre, csiszolásra érdemes gyémántot. A könyv végén található Felhasznált és ajánlott irodalom lehetővé teszi a további elmélyedést az egyes témákban. A függelék pedig praktikusan egy tanároknak szóló tulajdonságlista a tehetséges gyermekek felismeréséhez.

Előszó
Bevezetés
Miért kell foglalkoznunk a tehetséges gyerekekkel?
Mit gondol az „ember” a tehetségről? (Közkeletű előítéletek)
A tehetség elméleti kérdései
Melyik gyerek a tehetséges?
Gondok a tehetség körül
Segíthetünk? – Segíthetünk!
Függelék
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!
További ajánlatunk
Iskolakészültség megállapítása (PD-907)
Kiadói cikkszám:PD-907
Cikkszám:9789639612266
1.495 Ft
(1.424 Ft + ÁFA)
A kiadvány egyik legfontosabb célja és értéke, hogy túllép, túlmutat az óvodáskorú gyermeken. Nem pusztán az iskolakészültség megállapításának célja lebeg a szerzők szeme előtt, hanem az iskolai beválás kérdése is.
Beszerzés alatt
Nem kiborulni-okosan fegyelmezni
Kiadói cikkszám:PD-407
Cikkszám:9789639612396
995 Ft
(948 Ft + ÁFA)
A könyv megírásának célja az iskolai fegyelmezés növekvő problematikájának nem tudományos, sokkal inkább gyakorlatközpontú megközelítése volt.
Raktáron
Gyakorló feladatok diszgráfiás és diszlexiás gyerekeknek 3. osztály
Kiadói cikkszám:9789638811189
Cikkszám:9789638811189
-5%
Javasoljuk, hogy az egyes feladatsorokat akár többször is oldják meg az ellenőrzés és javítás után.
Beszerzés alatt
Osztályfőnöki óra: Másképp! (MS-9345)
Kiadói cikkszám:MS-9345
Cikkszám:9789636978228
4.980 Ft
(4.743 Ft + ÁFA)
A kötet tárgyalja a segítés, az együttműködés, valamint a versengés témáját, hasznos ismereteket nyújt a hatékony időgazdálkodással és a pályaválasztással kapcsolatban.
Raktáron