Leírás
A cigány gyerekek iskolai neveléséből adódó konfliktusok, a gyakori szegregáció, a kisebbségi és szociálisan hátrányos lét összemosása a szellemi fogyatékossággal, Magyarországon is igen gyakori probléma, amely a társadalom egésze mellett a médiát is kiemelten foglalkoztatja. Abajo a kulturális antropológia résztvevő megfigyeléses módszerével kutatott egy éven keresztül a spanyolországi Aranda de Dueróban. Kutatásai amellett, hogy közösségi szintűek, egyben általános érvényűek is. A tárgykörre vonatkozó legfrissebb pedagógiai és pszichológiai elméletek bemutatása mellett a cigány gyerekekkel kapcsolatos nevelési, oktatási kérdésekre olyan gyakorlati válaszlehetőségeket kínál, amelyek hazánkban is igen hasznosak lehetnek.
Vélemények
További ajánlatunk
Iskolakészültség megállapítása (PD-907)
A kiadvány egyik legfontosabb célja és értéke, hogy túllép, túlmutat az óvodáskorú gyermeken. Nem pusztán az iskolakészültség megállapításának célja lebeg a szerzők szeme előtt, hanem az iskolai beválás kérdése is.