Leírás
Az Én is tudok beszélni című képeskönyvünk feladatlapjaival elsősorban a nyelvi késést és nyelvfejlődési zavart mutató gyermekek logopédiai terápiáját szeretnénk segíteni, de ajánljuk minden felnőttnek és gyermeknek, akik örömöt találnak a közös játékban, a beszélgetésben, anyanyelvünk szebbé, jobbá tételében.
Kézikönyvünk segítségével a gyógypedagógia más területein dolgozó kollégák is segíthetik tanítványaik fejlődését. Módszertani ajánlásai végigvezetnek az Én is tudok beszélni c. képeskönyv feladatlapjain, de bízunk mindkét könyv használóinak ötletességében, abban, hogy jobbnál jobb új játékokkal, sok-sok eseményképpel, képtörténettel fogják kiegészíteni ezt a beszéd- és nyelvi feladatgyűjteményt.
Az egészséges kisgyermekek fejlődésének üteme igen különbözhet egymástól. Talán az anyanyelv elsajátítása terén mutatkozhatnak a legnagyobb egyéni eltérések. A szakemberek előtt nem kétséges, hogy veszélyekkel jár kizárólag a „természetre hagyni” a beszéd és a nyelv fejlesztését, ha abban a gyermek nem éri el az életkorának, kognitív szintjének megfelelő ügyességet. A beszéd- és a nyelvi funkciók területén elmaradást mutató gyermekek fejlesztése logopédiai feladat, de nem nélkülözhető a család és a gyermek tágabb környezetében (bölcsőde, óvoda) lévő felnőttek segítő közreműködése sem.
Vélemények
További ajánlatunk
DIFER - Fejlődési mutató 4-8 éveseknek (MS-9322)
Iskolakészültség megállapítása (PD-907)
A kiadvány egyik legfontosabb célja és értéke, hogy túllép, túlmutat az óvodáskorú gyermeken. Nem pusztán az iskolakészültség megállapításának célja lebeg a szerzők szeme előtt, hanem az iskolai beválás kérdése is.