Leírás
Kompetenciafejlesztés? Értem, de hogyan csináljam?
Makádi Mariann kézikönyve olyan feladatok sorát mutatja be, amelyek tantárgyaktól függetlenül alkalmasak lehetnek az egyes kulcskompetenciák, kompetencia- és képességterületek fejlesztésére. A feladatokat egymásra épülő rendszerben, a tanulók éppen aktuális képességszintjéhez igazodva, megfelelő gyakorisággal célszerű alkalmazni. A példákat a fejlődési fokozatokat érzékeltetve mutatjuk be, és továbbgondolásra, továbbfejlesztésre ajánljuk.
Tartalomjegyzék
| Elméleti megközelítések | 5 |
| 1. Alapdilemma | 5 |
| 2. Megváltozott a tanári szerep | 5 |
| 3. A kívánatos változásokat akadályozó tényezők | 6 |
| 4. A kompetenciaalapú oktatás értelmezése | 7 |
| 5. A fejlesztés lényege | 8 |
| 6. Kiadványunk célja | 9 |
| Gyakorlati lehetőségek a kompetenciafejlesztésre | 10 |
| 1. A kommunikációs kompetenciák fejlesztése | 10 |
| 1.1. Képzetek kommunikálása | 10 |
| 1.2. Szövegértés | 12 |
| 1.3. Szövegalkotás | 15 |
| 1.4. Történetkitalálás | 26 |
| 2. A matematikai kompetenciák fejlesztése | 30 |
| 2.1. Alakfelismerés | 30 |
| 2.2. Mérés, számítás | 34 |
| 2.3. Térbeli tájékozódás | 40 |
| 2.4. Gondolkodás | 50 |
| 3. A természettudományos kompetenciák fejlesztése | 61 |
| 3.1. A természeti világ megismerése | 62 |
| 3.2. A természeti világ megmagyarázása | 71 |
| 3.3. Az emberi tevékenységekkel kapcsolatos felelosségvállalás | 78 |
| 4. A társadalmi kompetenciák fejlesztése | 85 |
| 4.1. Empatikus készség | 86 |
| 4.2. Egyéni tervezés | 89 |
| 4.3. Stratégiák kidolgozása | 92 |
| 4.4. Társadalmi viselkedési formák | 97 |
| 5. A kulturális kompetenciák fejlesztése | 101 |
| 5.1. Önkifejezés | 101 |
| 5.2. Érzelem kifejezése | 104 |
| 5.3. Művészi kifejezőeszközök felismerése | 107 |
| 6. A tanulási kompetenciák fejlesztése | 111 |
| 6.1. Felkészülést segítő algoritmusok kialakítása | 112 |
| 6.2. Ismeretszerzést segítő technikák kialakítása | 119 |
| 6.3. Tartalmakkal kapcsolatos logikai menetek elsajátítása | 129 |
| 6.4. Digitális kompetenciák fejlesztése | 133 |
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!
További ajánlatunk
DIFER - Fejlődési mutató 4-8 éveseknek (MS-9322)
Kiadói cikkszám:MS-9322
Cikkszám:8000000043085
480 Ft
(378 Ft + ÁFA)
Iskolakészültség megállapítása (PD-907)
Kiadói cikkszám:PD-907
Cikkszám:9789639612266
1.495 Ft
(1.424 Ft + ÁFA)
A kiadvány egyik legfontosabb célja és értéke, hogy túllép, túlmutat az óvodáskorú gyermeken. Nem pusztán az iskolakészültség megállapításának célja lebeg a szerzők szeme előtt, hanem az iskolai beválás kérdése is.
Tanulásmódszertan tanítóknak
Kiadói cikkszám:9786156685025
Cikkszám:9786156685025
3.990 Ft
(3.800 Ft + ÁFA)
Negyven év tapasztalatát gyűjtöttem össze, írtam le, melyeket a gyakorlat szült, és számomra hasznosnak bizonyultak.
Nebuló 3.
Kiadói cikkszám:NB-003
Cikkszám:9786158207058
1.300 Ft
(1.238 Ft + ÁFA)
A kiadvány eredményesen használható a harmadikosok képességfejlesztésére és differenciált foglalkoztatására, de jó eszköz lehet azon negyedikes gyerekeknek is, akiknek nem alakultak ki a harmadikos tananyaghoz kapcsolódó szilárd ismeretei.