Leírás
A Pedagógiai tervezés a bölcsődében egy olyan útmutató, amely segíti a bölcsődei nevelésben dolgozó szakembereket a pedagógiai tervezőmunkában. A könyv lépésről lépésre mutatja be, hogyan támogathatók a kisgyermekek kompetenciakésztetései a mindennapi tevékenységek során.
Gyakorlati példákkal és elméleti háttérrel gazdagítva ad átfogó képet arról, hogy hogyan tudjuk hatékonyan (elő)segíteni a kisgyermek önállóságának és kompetenciáinak fejlődését. Az olvasmány hasznos lehet minden olyan pedagógus számára, aki a korai életévek nevelési kihívásaival tudatosan és hatékonyan szeretne foglalkozni.
Minden, amit tudni kell a bölcsődei tevékenységtervezésről
- Átfogó elméleti áttekintés a bölcsődei tervezőmunkához
- Részletes útmutató és sablon a tevékenységtervek felépítéséhez
- Gyakorlatban bevált tevékenységterv-minták
- Szempontok a tanulási tevékenységek megfigyeléséhez
- Szempontok az önreflexió fejlesztéséhez
A Pedagógiai tervezés a bölcsődében szerzőjéről
Golyán Szilvia 2014-ben szerezte meg a neveléstudományok doktora (PhD) címet neveléstudományi kutatások szakterületen az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Karán.
2006-tól a felsőoktatásban vesz részt többek között kisgyermeknevelő alapszakos hallgatók gyakorlati és elméleti képzésében. Jelenleg az ELTE TÓK Neveléstudományi Tanszék egyetemi docense. Publikációi a koragyermekkori neveléshez és a pedagógusképzéshez kapcsolódnak. Fő kutatási területei: életkorok pedagógiája, átmenetek pedagógiája, képzéstörténet.
Vélemények
További ajánlatunk
DIFER - Fejlődési mutató 4-8 éveseknek (MS-9322)
Az eredményes iskolakezdésért 2. (PD-932)
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
Az eredményes iskolakezdésért 3. (PD-933)
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.