Leírás
Óvodapedagógusi pályánk 27 éve alatt sokszor volt alkalmunk sajátos nevelési igényű gyermekekkel foglalkozni, de a látássérült gyermekek nevelése jelentette számunkra a legnagyobb kihívást. Munkánk során – a lehetőségeink, adottságaink alapján – az integráció több modelljét alkalmaztuk. Tapasztalataink, eredményeink arra ösztönöztek bennünket, hogy továbbra is ezen az úton haladjunk, még akkor is, ha a feltételek nem mindig vagy nem teljes mértékben adottak. Apró lépésekkel haladtunk célunk eléréséhez, amelyek talán nem olyan látványosak, mint az ép gyermekek nevelése. Közös erőfeszítéseink során megtapasztaltuk, hogyan nyílik ki a látássérült gyermekek előtt a világ. Ez a folyamat kárpótolt bennünket minden fáradtságért, és erőt adott e nehéz, de mégis szép munkához. Tapasztalataink átadásával segíteni szeretnénk azon pedagógusok munkáját, akik felvállalják a sérült gyermekek óvodai nevelését.
Előszó
Gondolataink, érzéseink az integrációról
Az integráció jelentőségéről
Elméleti áttekintés a látásról, látássérülésről
A látásról
A látási fogyatékosságról
A látás kompenzálása
A látás sérültek csoportjai
Az ép és sérült gyermekek együttnevelésének lehetőségei
Az integráció modelljei
Az integráció feltételei
Az integrált nevelés megjelenése az intézmény dokumentumrendszerében
Az integráció törvényi szabályozása
Intézményünk bemutatása
Óvodánk
Óvodai nevelésünk célja
Helyi nevelési programunk kiemelt területei
Visszatekintés az integrációs munkánk kezdetére
Első lépéseink
Óvodánk közössége
A szülők
A gyermekcsoportok
A látássérült csoport kialakítása
Személyi feltételek a speciális csoportban
Az óvodapedagógus feladatai a speciális csoportban
Feladataink meghatározásának paraméterei
Kiemelt feladataink
A tiflopedagógus munkája a csoportban
Tárgyi feltételek a speciális csoportban
A látássérült csoport működése, összetétele
Kiemelt feladatok a gyermekek nevelése során
Az egészséges életmódra nevelés
Érzelmi nevelés
Szociális nevelés
Az értelmi nevelés kezdeményezési formái
Fejlesztőeszközeink
Örömeink, nehézségeink, eredményeink
Lehetőségeink a továbblépésben
Irodalomjegyzék
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!
További ajánlatunk
DIFER - Fejlődési mutató 4-8 éveseknek (MS-9322)
Kiadói cikkszám:MS-9322
Cikkszám:8000000043085
480 Ft
(378 Ft + ÁFA)
Az eredményes iskolakezdésért 2. (PD-932)
Kiadói cikkszám:PD-932
Cikkszám:9786155154386
1.395 Ft
(1.329 Ft + ÁFA)
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
Az eredményes iskolakezdésért 3. (PD-933)
Kiadói cikkszám:PD-933
Cikkszám:9786155154393
1.395 Ft
(1.329 Ft + ÁFA)
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.
Lexi (NT-98514/MT)
Kiadói cikkszám:NT-98514/MT
Cikkszám:9789631950274
4.285 Ft
(4.081 Ft + ÁFA)
A könyvben fellelhető készségfejlesztő feladatok alkalmazásuk révén ahhoz nyújtanak segítséget, hogy kialakíthassuk azokat a készségeket, amelyek az olvasás és az írás sikeres elsajátításához vezetnek.