Leírás
Ez a könyv a hozzá tartozó szöveggyűjteménnyel együtt leendő óvónőknek készült. Az a célja, hogy kedvet ébresszen a mesemondáshoz, a verses szöveggel kísért gyermekjátékokhoz, támpontokat adjon a kisgyerekeknek is szóló költészet felismeréséhez, élményt adó közvetítéséhez. Belépő a gyerekekkel közösen átélhető együttes élmények világába. Olyan gyakorlati tanácsok, pedagógiai technikai fogások gyűjteménye, amelyekre előbb-utóbb valószínűleg önmagától is rájön a figyelmes nevelő, de kevesebb fáradsággal jár, ha a kipróbált eljárásokat előzetesen tanulmányozza. A kisgyerekkorról sok mindent tudó írók, pszichológusok, óvónőképzős szakemberek véleményét, nagy tapasztalatú óvónők megfigyeléseit foglalja össze vázlatosan, és tanácsok formájában nyújtja át az óvónőjelölteknek. A megújuló óvodai gyakorlathoz kíván segítséget adni, de átveszi a régebbi módszertanok ma is alkalmazható gondolatait. Alapelvünk: elődeink munkáiból megtartani, ami jó, és fokozatosan formálni a gyakorlatot. Igen hasznosnak tartanánk, ha hallgatóink neveléstörténeti érdekességük és a ma is felhasználható életszerű mondanivaló miatt tanulmányoznák a kisdedóvodai foglalkozások régebbi kézikönyveit: Láng Mihály, Peres Sándor, Kenyeres Elemér, Nógrády László, Hermann Alice, Bauer Gabriella tárgyunkra vonatkozó írásait.

Bevezetés
A mese-vers foglalkozások korszerű értelmezése
A mese- és versmondás esztétikai jellege
A mese és a vers szerepe az anyanyelvi nevelésben
A mese és a vers kedvelésének gyermeklélektani okai
Mesék, versek kiválasztása óvodások számára, elrendezésük a tanév folyamán
Az óvónő felkészülésének kérdései
A mese- és vers mondás körülményeinek megteremtése, szervezeti formái
Előadásmód, szemléletesség, szemléltetés
Szó, zene, kép az óvodában
A mese és vers helye jeles napokon és óvodai ünnepélyeken
Meséről, gyermekversről a szülőknek
Utószó
Szöveggyűjtemény
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!
További ajánlatunk
DIFER - Fejlődési mutató 4-8 éveseknek (MS-9322)
Kiadói cikkszám:MS-9322
Cikkszám:8000000043085
480 Ft
(378 Ft + ÁFA)
Raktáron
Az eredményes iskolakezdésért 2. (PD-932)
Kiadói cikkszám:PD-932
Cikkszám:9786155154386
1.395 Ft
(1.329 Ft + ÁFA)
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
Raktáron
Az eredményes iskolakezdésért 3. (PD-933)
Kiadói cikkszám:PD-933
Cikkszám:9786155154393
1.395 Ft
(1.329 Ft + ÁFA)
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.
Raktáron
Lexi (NT-98514/MT)
Kiadói cikkszám:NT-98514/MT
Cikkszám:9789631950274
4.285 Ft
(4.081 Ft + ÁFA)
A könyvben fellelhető készségfejlesztő feladatok alkalmazásuk révén ahhoz nyújtanak segítséget, hogy kialakíthassuk azokat a készségeket, amelyek az olvasás és az írás sikeres elsajátításához vezetnek.
Beszerzés alatt