Leírás
Közoktatásunk jelen kihívásai között szerepel az iskolai tanulást megalapozó funkciók fejlesztése. Az óvodai nevelés különleges jelentőséggel bír e területen, hisz az óvodai évek során látványos érésen, fejlődésen esik át a gyermek. Ezek az évek szenzitív periódusai is az alapozó funkció fejlődésének. Mindez emeli rangját, s egyben felelősségét az óvodapedagógus fejlesztő tevékenységének.
Jelen kiadvány a testi érettség és a motoros képességek fejlesztésének világába kalauzolja el az olvasót. Az alapozó funkciók fejlődése a testi érés függvénye, míg az alapozó funkciók közé sorolhatjuk a motoros képességeket is. E mű a mozgásos képességek tematikus fejlesztésének széles skáláját taglalja. Minthogy a motorium komplex képességkörként definiálható, ezért indokolt a fejlesztés szempontjából részképességekre bontani a gyermekekre összeállított fejlesztési tervet. A képességmérés során is ezt az alapelvet követték a szerzők Az óvodáskorú gyermek testi érettségének, motoros képességének megismerése című kiadványukban, mely a kiadványsorozat 2. köteteként jelent meg. Az egyes részképességek elkülöníthető mérésének és fejlesztésének szükségszerűségét az is indokolja, hogy így kaphatunk konkrét választ arra a kérdésre, mely területen mutat lemaradást a gyermek, illetve esetlegesen milyen tanulási zavar veszélyeztetettséggel kell szembenéznünk. Az alkotók e koncepció szerint igen gazdag és változatos játékgyűjteményt állítottak össze az alapozó funkciók fejlesztése céljából.
Előszó
Bevezetés
A MEGISMERÉS ÉS A FEJLESZTÉS ELMÉLETI MEGKÖZELÍTÉSEI
1. A megismerés
2. Az elemzés
3. A fejlesztés
4. A megismerés és a fejlesztés stratégiája
5. Fejlesztendő képességterületek az óvodában
6. Mérési naptár
AZ ÓVODÁSKORÚ GYERMEK KÉPESSÉGEINEK FEJLESZTÉSE
1. A testi érettség, motoros képességek fejlesztése
2. Útmutató a könyv használatához
3. Útmutató a fejlesztést szolgáló módszerek, eszközök használatához
4. Módszer-, eszközgyűjtemény a képességek fejlesztéséhez
5. Útmutató táblázat a fejlesztő módszerek, eszközök használatához
Ajánlott szakirodalom
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!
További ajánlatunk
DIFER - Fejlődési mutató 4-8 éveseknek (MS-9322)
Kiadói cikkszám:MS-9322
Cikkszám:8000000043085
480 Ft
(378 Ft + ÁFA)
Az eredményes iskolakezdésért 2. (PD-932)
Kiadói cikkszám:PD-932
Cikkszám:9786155154386
1.395 Ft
(1.329 Ft + ÁFA)
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
Az eredményes iskolakezdésért 3. (PD-933)
Kiadói cikkszám:PD-933
Cikkszám:9786155154393
1.395 Ft
(1.329 Ft + ÁFA)
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.
Lexi (NT-98514/MT)
Kiadói cikkszám:NT-98514/MT
Cikkszám:9789631950274
4.285 Ft
(4.081 Ft + ÁFA)
A könyvben fellelhető készségfejlesztő feladatok alkalmazásuk révén ahhoz nyújtanak segítséget, hogy kialakíthassuk azokat a készségeket, amelyek az olvasás és az írás sikeres elsajátításához vezetnek.