Leírás
Ez a jegyzet hangsúlyozottan azon pedagógusoknak készült, akik a ekek differenciált, egyéni bánásmóddal támogatott fejlődését-fejlesztőzték célul maguk elé. Továbbá hangsúlyozottan szól mindazokhoz, értő szeretettel kívánják segíteni a gondjaikra bízott gyermekeket. Miről szól a jegyzet? A személyiség szerveződésének, fejlődésének általános és egyedi töryszerűségeiről, ezek okairól és tüneteiről, döntő mértékben pszichoaitikus szemlélető megközelítésben. Néhány megnyilvánulás (agresszió) tétien más szempontú elemzésre is sor kerül, de alapvetően analitikus gvilágításról van szó. Miről nem szól a jegyzet? Nem szól minden kórképről, betegségről, fejlődési rendellenességről. Csak a leggyakoribbakról, amelyekkel - mondhatni - szinte törvényszerűen találkozhat a pedagógus, aki hivatásosan, több évtizeden keresztül nevel és tanít gyermekeket. És - a szerző szándékai szerint - szól arról a szeretetről, felelősségről, amellyel a legnehezebben kezelhető gyermek is segíthető saját fejlődésében, önépítésében – függetlenül ennek látható eredményétől. Kívánom és remélem, hogy e jegyzet segítséget és biztatást ad minden olvasójának.
A szerző
Minden gyerek egyedüli pédány. Egyéni örökséggel, élettörténettel, mindenki mástól különböző pillanatnyi állapotban. Hátha lehet vele úgy törődnünk, úgy élnünk együtt óvodában,iskolában, hogy ezt természetesnek tartjuk. Hátha lehet olyan emberi és tárgyi környezet létrehozni a 3-6 évesek számára, amely körülöleli
őket és biztonságot ad ahhoz, hogy a maguk módján fejlődjenek. Hátha lehet az iskolában úgy tanítani 6-12 éveseket, hogy őket tanítjuk és nem csupán a tananyagot. Pedagógusok, gyógypedagógusok, pszichológusok kísérlik meg a sorozat egyes köteteiben összefoglalni, mindig elsősorban a gyakorlatra gondolva – azt a tudást, amely ehhez, vagyis a differenciálpedagógiához szükséges.
Vélemények
További ajánlatunk
DIFER - Fejlődési mutató 4-8 éveseknek (MS-9322)
Az eredményes iskolakezdésért 2. (PD-932)
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
Az eredményes iskolakezdésért 3. (PD-933)
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.