Leírás
A kiadványhoz kapcsolódó eszközkészlet MS-9361 raktári számon érhető el.
Az Ovis FÜRKÉSZŐ komplex fejlődéssegítő rendszer új típusú eszköz az óvodai pedagógiai munkában. Célja az egyénre szabott, differenciált fejlesztés támogatása.
Hatékony megoldást kínál az alábbi területeken:
- Tartalomba ágyazott készségfejlesztés
- Adaptív nevelés megvalósítása
- Az óvodai egyéni fejlesztés korszerű megtervezése és megszervezése
- A következő fejlődési fok meghatározása a gyerekek számára
- A kiscsoport tagjainak párhuzamos és differenciált tevékenykedtetése
- A tudás lehorgonyzása játékos, cselekvő tanulással és a hozzá kapcsolódó beszélgetésekkel
A kézikönyvben a tizenegyféle fejlesztési és nevelési terület elméleti áttekintését az eszközkészlet bemutatása, majd a három szintre kidolgozott játékleírások követik. A kötet végén mintatervek segítik a gyakorlati alkalmazást. A könyvhöz kapcsolódó játékkészletben lévő pedagóguskártyák megkönnyítik a tevékenységek irányítását. A módszertani kézikönyv és a fejlődéssegítő eszközkészlet egységes rendszert alkotnak.
Tartalomjegyzék
Bevezető 5
1. Elméleti áttekintés 9
Értelmi fejlődés óvodáskorban 11
A gondolkodásfejlődés jellemzői 11
Ismeretszerzés, fogalmi fejlődés, fogalomtanítás 13
Nyelvi hátrányok 15
A készség és képesség jellegű tudás fejlődése 17
Az Ovis Fürkésző játékaival fejleszthető készségek és nevelési területek jellemzői, fejlődési sajátosságai 18
Ismeretelsajátítás és képességfejlesztés az egyéni sajátosságok figyelembevételével 31
A tudás lehorgonyzása 31
Tartalomba ágyazott fejlesztés 34
Az adaptív nevelés 36
A játék és a tanulás kapcsolata 38
2. Az Ovis Fürkésző mint fejlődéssegítő rendszer 42
A játékgyűjteményben szereplő játékok 42
Az eszközkészlet elemei 45
Módszertani javaslatok a játékkészlet használatához 49
3. Játékgyűjtemény 54
A beszédhanghallás fejlesztése 54
1. Egy kép - egy hang 54
2. Hangkereső 57
Hallás utáni szövegértés, szóbeli szövegalkotás 60
3. Történetek így is, úgy is 60
4. A nap szava 63
Fogalmi fejlesztés, a fogalmi struktúra kiépítése 65
5. Gombozó 65
A relációszókincs fejlesztése 68
6. Képfürkésző 68
A vizuális észlelés fejlesztése 71
7. Sasszem játék 71
8. Formakereső 72
9. Rendezd sorba, és mesélj! 74
A tapasztalati következtetés fejlesztése 76
10. Én kezdem, te folytatod! 76
A tapasztalati összefüggés megértésének fejlesztése 78
11. Kíváncsiskodó 78
A számolási készség fejlesztése 79
12. Számnyomozó 79
Érzések, érzelmek felismerése 81
13. Ki mit érez? 81
Az erkölcsi érzék fejlesztése 83
14. Mi a véleményed? 83
Fenntarthatóságra nevelés 84
15. Keresd Ollit! 84
4. Mintatervek 88
Tematikus terv 88
Javaslataink a helyszíni megfigyelések tervezéséhez, szervezéséhez 89
Javaslatok a helyszíni megfigyelések megvalósításához 89
Tevékenységtervek 91
Tevékenységterv 1. 91
Tevékenységterv 2. 95
Tevékenységterv 3. 99
Egyéni fejlesztés tervezése 101
A megfigyelések tapasztalatai 102
Pedagógiai diagnózis 103
Egyéni fejlesztési terv 103
5. Melléklet 106
A Szegedi család bemutatása 106
Történetek 107
Irodalom 121
Vélemények
További ajánlatunk
Az eredményes iskolakezdésért 2. (PD-932)
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
Az eredményes iskolakezdésért 3. (PD-933)
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.
Az eredményes iskolakezdésért 4. (PD-934)
A negyedik kötetben a szókincs, a verbális memória, a beszédbátorság, a ritmusérzék fejlesztése valósulhat meg a feladatok megoldása által.
DIFER Fejlesztő füzetek - Írás (MS-9329U)
A feladatok a fejlesztés elvárt lépéseinek megfelelően követik egymást, ezért fontos, hogy a füzet kitöltése is ebben a sorrendben történjen.