A DIFER fejlesztőfüzetek célja, hogy biztosítsa az iskolába készülő vagy az iskolát kezdő kisgyermekek különböző részképességeinek (írásmozgás-koordináció, elemi számolási készség, téri orientáció) egyéni fejlesztéséhez szükséges gyakorlatokat. A megfelelő írásmozgás-koordináció a sikeres írástanulás nélkülözhetetlen feltétele. A finommotorika fejlesztése elengedhetetlenül fontos ahhoz, hogy a gyermek az iskolában megfelelően tudja elkészíteni írásmunkáit. A kéz és a szem együttes tevékenysége közben fejlődnek ki olyan képességek, amelyek fontosak a célirányos mozgásokhoz. A szép írás, a vonalközben való tájékozódás, a szabályos betűalakítás a szem és kéz koordinált működése nélkül nem jöhet létre. A munkafüzet a még kialakulatlan írásmozgás- és szem-kéz koordinációval rendelkező gyermekek egyéni fejlesztésére szolgál.
A feladatokat az óvodában, az iskolában vagy otthoni egyéni munka során is elvégezhetik a gyerekek.
A feladatok a fejlesztés elvárt lépéseinek megfelelően követik egymást, ezért fontos, hogy a füzet kitöltése is ebben a sorrendben történjen.
A korábbi két kötet (Példatár és Megoldások) egybeszerkesztett változata! Nagy segítséget jelent a közép- és emelt szintű érettségire való felkészülésben.
A tankönyvek a 1969-06 Pénzügyi feladatok követelménymodulnak megfelelő tartalommal és szerkezetben készültek, és a hatályos jogi előírásoknak megfelelnek.