Leírás
A DIFER fejlesztőfüzetek célja, hogy biztosítsa az iskolába készülő vagy az iskolát kezdő kisgyermekek különböző részképességeinek (írásmozgás-koordináció, elemi számolási készség, téri orientáció) egyéni fejlesztéséhez szükséges gyakorlatokat. A relációszókincs szavai térbeli, időbeli, mennyiségi, hasonlósági, cselekvési viszonyokat (történések, események, cselekvések közötti összefüggéseket) fejeznek ki. Az ilyen fajta tájékozódás megtanulása azért fontos, mert segíti a szöveg pontosabb megértését, fejleszti a beszédértést, bővíti a szókincset, valamint lehetővé teszi a beszéd útján szerzett élmények megszerzését. Fejlesztőfüzetünk feladatai alkalmasak a még kialakulatlan irányfogalom fejlesztésére, a síkbeli tájékozódás gyakoroltatására, a tárgyak, események közötti viszonyok felismertetésére, a relációszókincs bővítésére. A feladatokat az óvodában, az iskolában vagy otthoni egyéni munka során is elvégezhetik a gyerekek.
A feladatok a fejlesztés elvárt lépéseinek megfelelően követik egymást, ezért fontos, hogy a füzet kitöltése is ebben a sorrendben történjen.
Vélemények
További ajánlatunk
Az eredményes iskolakezdésért 2. (PD-932)
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
Az eredményes iskolakezdésért 3. (PD-933)
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.
Az eredményes iskolakezdésért 4. (PD-934)
A negyedik kötetben a szókincs, a verbális memória, a beszédbátorság, a ritmusérzék fejlesztése valósulhat meg a feladatok megoldása által.
DIFER Fejlesztő füzetek - Írás (MS-9329U)
A feladatok a fejlesztés elvárt lépéseinek megfelelően követik egymást, ezért fontos, hogy a füzet kitöltése is ebben a sorrendben történjen.