Leírás
A kötet fejezetei a különböző beszédhibák és részképességzavarok feltárására irányuló logopédiai vizsgálatokat mutatják be. A kötet szerves részét képező, dossziéban elhelyezett, kivehető mellékletek és a képanyag a vizsgálatokhoz szükséges űrlapokat, vizsgálólapokat és képeket tartalmazzák.
A logopédus tevékenységének két alaptípusa a diagnosztizálás és a terápia. A helyes diagnosztizálás érdekében vizsgálatok sokaságát végzi el, információkat gyűjt, hogy reális véleményt alkothasson a logopédia problémák természetéről, súlyosságáról, okairól. Ezzel teremti meg a legmegfelelőbb kezelés alapját.
A szerzők több évtizedes tapasztalataikat összegezték a vizsgálatok anyagának kidolgozásakor, de felhasználták a más szakemberek által kialakított, már bevált eljárásokat is. Köszönet illeti Feketéné Gacsó Máriát és Krasznárné Erdős Felíciát, akinek munkája megalapozta az összeállítás elkészítését, valamint hálával tartozunk Meixner Ildikónak akinek olvasásvizsgálata nélkül nem lenne teljes a kötet.
Vélemények
További ajánlatunk
DIFER - Fejlődési mutató 4-8 éveseknek (MS-9322)
Az eredményes iskolakezdésért 2. (PD-932)
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
Az eredményes iskolakezdésért 3. (PD-933)
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.