Szó ami szó (Magyar-angol tematikus szólástár)
Alcím | Magyar-angol tematikus szólástár |
Szerző | Maruszki Judit |
Formátum | A/4,ragasztókötött |
Terjedelem | 214 oldal |
Kiadói cikkszám: | 9789630590631 |
Cikkszám: | 9789630590631 |
A Szó, ami szó hiánypótló munka a magyar mint idegen nyelv tanításában. | |
Elérhetőség: | Rendelés alatt |
Kiadó: | Akadémia Kiadó |
Leírás és Paraméterek
A Szó, ami szó hiánypótló munka a magyar mint idegen nyelv tanításában.
Válogatást nyújt a mindennapi szóbeli és írásbeli nyelvhasználatban előforduló szólásokból tematikus elrendezésben, mely lehetővé teszi a szisztematikus szókincsbővítést azoknak a tanulóknak, akik a magyar nyelv tanulásában túljutottak a biztos alapok megszerzésén, s megközelítőleg B2-es szinten állnak.
A fejezeteken belül ábécérendben, használatot illusztráló példamondattal ismerkedhet meg a tanuló a szólások világával.
Minden tematikus fejezet végén változatos gyakorlófeladatok segítségével mélyítheti el, illetve ellenőrizheti tudását.
A tanuló érdeklődésének, illetve az általa éppen tanult témakörnek megfelelően javasoljuk az anyagban való szemezgetést és válogatást.
Különösen ajánljuk
• másod- vagy harmadgenerációs, magyar származású diákoknak,
• a szombati és vasárnapi iskolák idősebb diákjainak (12-14 éves kortól kezdve),
• egyéni és csoportos feldolgozásra,
• minden, tanári eszköztárát bővíteni kívánó tanárnak.
Our Hungarian ldioms by Topic is a book that fills an important gap in the teaching of Hungarian as a foreign language.
The volume contains a careful selection of thematically arranged idiomatic expressions and stock phrases commonly used in everyday Hungarian. It aims to help tearners who have reached a certain levet of proficiency in Hungarían and are at approximately B2 levei to systematically expand their vocabulary.
The idioms are listed in the alphabetical order of their key words, and the learner is introduced to the world of idiomatic expressions through sample sentences that itlustrate the usage of each phrase.
At the end of each thematic chapter, you will fínd practice tasks and activities that serve to encourage the learners to use language they have recently learnt, and also to check how welt they have succeeded in acquiring the new phrases.
We suggest that the students or the teacher should browse through the book and select the idioms they will focus on according to the students" interest or the thematic nature of the material that they are currentty studying.
We particularly recommend this book for use
• with second- or third-generation descendants of Hungarians emigrants;
• with the more mature (age 12-14 onwards) students of Saturday or Sunday Schoots;
• with either individual learners or groups of students;
• by alt teachers of Hungarian who wish to expand their teaching repertoíre.