Leírás
A népszerű tankönyv kerettantervnek megfelelő, 2008-ban átdolgozott változatában Mester Kata vidám, színes illusztrációi nem csak a díszítést szolgálják, hanem a tananyag megértését is segítik. Az egyes anyagrészek végén található feladatok a kulcskompetenciák fejlesztéséhez, illetve az egyéni, páros, valamint a kooperatív foglalkoztatáshoz is lehetőséget biztosítanak. A harmadik osztályos munkafüzetben további feladatok széles tárháza található a tananyag alaposabb begyakorlásának elősegítésére.
Tartalomjegyzék
| Kedves Gyerekek! | 3 |
| Csodálatos beszéd (Szalai Borbála) | 4 |
| Miért tanuljuk a magyar nyelvet? | 5 |
| Ismétlés | 7 |
| Mit tanultunk második osztályban a nyelvről? | 7 |
| Mit tanultunk második osztályban a mondatokról? | 9 |
| Mit tanultunk második osztályban a szavakról? | 10 |
| Mit tanultunk második osztályban a hangokról és a betűkről? | 11 |
| A szöveg | 12 |
| Szövegalkotás szóban | 12 |
| Szövegalkotás írásban | 13 |
| Mikor szöveg? | 14 |
| Foglaljuk össze, mit tanultunk a nyelvről! | 16 |
| A mondat | 17 |
| A mondatfajták | 18 |
| A kijelentő mondat | 18 |
| A kérdő mondat | 19 |
| A felkiáltó mondat | 21 |
| Az óhajtó mondat | 22 |
| A felszólító mondat | 23 |
| Állítás - tagadás - tiltás | 26 |
| A mondatfajták és a szavak helyesírása | 27 |
| Foglaljuk össze, mit tanultunk a mondatokról! | 28 |
| A szavak | 29 |
| Mit jelentenek a szavak? | 29 |
| Az összetett szavak | 31 |
| A szófajok | 32 |
| Hogyan csoportosítjuk a szavakat a harmadik osztályban? | 32 |
| Mit neveznek meg a szófajok? | 33 |
| A főnév | 34 |
| A főnév fajtái: a köznév és a tulajdonnév | 36 |
| A tulajdonnév fajtái: a személynevek | 38 |
| A tulajdonnév fajtái: az állatnevek | 39 |
| Foglaljuk össze, mit tanultunk eddig a főnévről! | 40 |
| Az egyes és a többes számú főnév | 41 |
| A ragos főnevek | 43 |
| A -t ragos főnév | 44 |
| A -ba, -be és a -ban, -ben ragos főnév | 46 |
| A -ból, -ből; -tól, -től és a -ról, -ről ragos főnév | 47 |
| Milyen ragokat kaphatnak még a főnevek? | 49 |
| Az -ó, -ő a főnevek végén | 50 |
| Az -u, -ü és az -ú, -ű a főnevek végén | 51 |
| A j és az ly a főnevekben | 52 |
| Az összetett főnév | 53 |
| Foglaljuk össze, mit tanultunk a főnévről! | 54 |
| Az ige | 55 |
| Hogyan tehetjük színesebbé az írásunkat és a beszédünket? | 57 |
| Mit fejezhet még ki az ige? | 58 |
| Az igék helyesírása | 59 |
| Hogyan lesz a szóból -ul, -ül és -ít toldalékos ige? | 60 |
| A mássalhangzók az igékben | 61 |
| A j és az ly az igékben | 62 |
| Az ige ragozása és a személyes névmás | 63 |
| Az ige ideje | 65 |
| A jelen idejű ige | 66 |
| A múlt idejű ige | 67 |
| Mivel téveszthető össze a múlt idejű ige? | 69 |
| Az ige jövő ideje | 71 |
| Igeragozás az igeidőkben | 74 |
| Az igekötős igék | 75 |
| Miért használunk igekötőket? | 76 |
| Foglaljuk össze, mit tanultunk az igéről! | 78 |
| A melléknév | 79 |
| Miért van szükség melléknevekre? | 81 |
| Hogyan írjuk a mellékneveket? | 82 |
| Foglaljuk össze, mit tanultunk a melléknévről! | 83 |
| Rendszerezzünk! | 84 |
| Mit tanultunk a szófajokról? | 84 |
| Helyesírási emlékeztető | 85 |
| Kislexikon | 93 |
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!
Nyelvtan-helyesírás felmérő feladatlapok 4. osztály (PD-466)
Kiadói cikkszám:PD-466
Cikkszám:9786155910159
695 Ft
(662 Ft + ÁFA)
A feladatok összeállításánál fontos szempont volt, hogy a mindennapi életben hasznosítható tudás megszerzésére irányuljanak
Hónapról hónapra Meixner-módszerű anyanyelv munkafüzet 2. osztály
Kiadói cikkszám:AI-004
Cikkszám:9789638829931
1.590 Ft
(1.514 Ft + ÁFA)
Az AIÓ Tankönyvkiadó célja, hogy a Meixner Ildikó által írt 1. osztályos Játékház tankönyvcsalád folytatásaként a Meixner Alapítvány keretében kidolgozott folytatását kiadja és terjessze.
Írás felmérő feladatlapok 1. osztály (PD-463)
Kiadói cikkszám:PD-463
Cikkszám:9786155910128
695 Ft
(662 Ft + ÁFA)
A kiadványban található feladatsorok a betűtanuláshoz kapcsolódnak.
Felmérő feladatsorok magyar nyelvből 2. osztály (MK-2412)
Kiadói cikkszám:MK-2412
Cikkszám:9789631646665
790 Ft
(752 Ft + ÁFA)