Termékek Menü

Kit zavar a tanulási zavar? (PD-925)

Ár:
950 Ft (905 Ft + ÁFA)
Kiadói cikkszám: PD-925
Cikkszám: 9786155154904
Elérhetőség: Raktáron
Átlagos értékelés: Nem értékelt
Kiadó: Pedellus Tankönyvkiadó
Kiadási év: 2014
Menny.:db

Leírás

A könyv a tanulási zavar hazánkban kevéssé ismert vetületére szeretné felhívni a figyelmet. A címben feltett, kissé provokatív kérdés körbejárásakor ugyanis azoknak a személyeknek a szemszögéből is megvizsgáljuk a választ, akik a tanulási zavaros gyermekkel napi kapcsolatban állnak. Ennek a több nézőpontból történő megközelítésnek az adja a létjogosultságát, hogy a tanulási zavar egy olyan élethosszig fennálló sajátos állapotnak és működésmódnak tekinthető, mely kihat az egyén életvezetésére, kapcsolatrendszerére, s nem utolsósorban a személyiségfejlődésére is.
A tanulási zavar teljes megértéséhez és a benne rejlő pozitív lehetőségek kiaknázásához lényeges, hogy minél többet tudjunk meg e gyermekek és fiatalok lelki jellemzőiről, viselkedéséről. Mindezt természetesen a társas környezetbe ágyazottan érdemes értelmezni, hiszen a tanulási zavaros gyermek/fiatal számára igen meghatározó a család, illetve az iskola a maga kortárskapcsolati rendszerével. A testvérekre gyakorolt hatás, a szülők stressz-szintjének alakulása, vagy a tanulási zavarra adott problémás családi válaszok izgalmas és lényeges vonatkozásai a tanulási zavaros gyermek nevelésének.
A tanulási zavarok modern, úgynevezett életciklus-szemlélete egyben a rend szerszemlélet térnyerése is, hiszen a tanulási zavaros egyént környezetével nem csak dinamikus kapcsolatban állónak tekinti, hanem hangsúlyozza a kölcsönös befolyásolás tényét is. E könyv ennek szellemében íródott, remélve, hogy hasznos lesz a pedagógusok, segítő szakemberek és nem utolsósorban a tanulási zavaros gyermeket nevelő családok számára is.
  • 1–12. osztály
  • kézikönyv szülőknek, pedagógusoknak
Bevezetés
1. A tanulási zavar jellemzői
1.1. A téma aktualitása
1.2. A tanulási zavar fogalma – minek nevezzelek
1.3. A tanulási zavar típusai és tünetei
1.4. Tanulási zavar ellenőrző lista
1.5. Énkép, önértékelés, önelfogadás
2. Tanulási zavaros gyermek a családban
2.1. A családi dinamika jellemzői
2.2. Családi légkör, személyközi tényezők
2.3. Testvérkapcsolatok
2.4. A családi nevelés kérdései
3. Tanulási zavaros gyermek az iskolában
3.1. Attitűdök, vélekedések a tanulási zavarral kapcsolatban
3.2. Tanulási zavaros gyermek a tanórán
3.3. Társas készségek, kortárskapcsolatok
3.4. A lelki egészség és a veszélyeztetettség kérdései
Ajánlott és felhasznált irodalom

Leírás és Paraméterek

A könyv a tanulási zavar hazánkban kevéssé ismert vetületére szeretné felhívni a figyelmet. A címben feltett, kissé provokatív kérdés körbejárásakor ugyanis azoknak a személyeknek a szemszögéből is megvizsgáljuk a választ, akik a tanulási zavaros gyermekkel napi kapcsolatban állnak. Ennek a több nézőpontból történő megközelítésnek az adja a létjogosultságát, hogy a tanulási zavar egy olyan élethosszig fennálló sajátos állapotnak és működésmódnak tekinthető, mely kihat az egyén életvezetésére, kapcsolatrendszerére, s nem utolsósorban a személyiségfejlődésére is.
A tanulási zavar teljes megértéséhez és a benne rejlő pozitív lehetőségek kiaknázásához lényeges, hogy minél többet tudjunk meg e gyermekek és fiatalok lelki jellemzőiről, viselkedéséről. Mindezt természetesen a társas környezetbe ágyazottan érdemes értelmezni, hiszen a tanulási zavaros gyermek/fiatal számára igen meghatározó a család, illetve az iskola a maga kortárskapcsolati rendszerével. A testvérekre gyakorolt hatás, a szülők stressz-szintjének alakulása, vagy a tanulási zavarra adott problémás családi válaszok izgalmas és lényeges vonatkozásai a tanulási zavaros gyermek nevelésének.
A tanulási zavarok modern, úgynevezett életciklus-szemlélete egyben a rend szerszemlélet térnyerése is, hiszen a tanulási zavaros egyént környezetével nem csak dinamikus kapcsolatban állónak tekinti, hanem hangsúlyozza a kölcsönös befolyásolás tényét is. E könyv ennek szellemében íródott, remélve, hogy hasznos lesz a pedagógusok, segítő szakemberek és nem utolsósorban a tanulási zavaros gyermeket nevelő családok számára is.
  • 1–12. osztály
  • kézikönyv szülőknek, pedagógusoknak
Bevezetés
1. A tanulási zavar jellemzői
1.1. A téma aktualitása
1.2. A tanulási zavar fogalma – minek nevezzelek
1.3. A tanulási zavar típusai és tünetei
1.4. Tanulási zavar ellenőrző lista
1.5. Énkép, önértékelés, önelfogadás
2. Tanulási zavaros gyermek a családban
2.1. A családi dinamika jellemzői
2.2. Családi légkör, személyközi tényezők
2.3. Testvérkapcsolatok
2.4. A családi nevelés kérdései
3. Tanulási zavaros gyermek az iskolában
3.1. Attitűdök, vélekedések a tanulási zavarral kapcsolatban
3.2. Tanulási zavaros gyermek a tanórán
3.3. Társas készségek, kortárskapcsolatok
3.4. A lelki egészség és a veszélyeztetettség kérdései
Ajánlott és felhasznált irodalom

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!

További ajánlatunk

Kiadói cikkszám: NB-003
Cikkszám: 9786158207058
1.300 Ft (1.238 Ft + ÁFA)
A kiadvány eredményesen használható a harmadikosok képességfejlesztésére és differenciált foglalkoztatására, de jó eszköz lehet azon negyedikes gyerekeknek is, akiknek nem alakultak ki a harmadikos tananyaghoz kapcsolódó szilárd ismeretei.
Raktáron
Kiadói cikkszám: 9638620310
Cikkszám: 5999638620313
1.390 Ft (1.324 Ft + ÁFA)
A feladatgyűjtemény több évtizedes munka esszenciája, a habilitációs programcsomag első része.
Raktáron
Kiadói cikkszám: 9789631298628
Cikkszám: 9789631298628
3.990 Ft (3.800 Ft + ÁFA)
Negyven év tapasztalatát gyűjtöttem össze, írtam le, melyeket a gyakorlat szült, és számomra hasznosnak bizonyultak.
Raktáron
Kiadói cikkszám: NB-002
Cikkszám: 9786158207010
1.300 Ft (1.238 Ft + ÁFA)
A Nebuló 2. képességfejlesztő és a helyesírási készség megalapozását segítő feladatgyűjtemény.
Raktáron