Leírás
A folyamatosan változó körülmények arra késztetik az iskolákat, hogy újragondolják küldetésüket, működésük alapfilozófiáját, és elinduljanak egy olyan úton, amely struktúrájában és a tanítás-tanulás egész folyamatában új, a megváltozott vevői és környezeti igényekhez igazodó célokat tűz maga elé. A tanulólétszám csökkenő tendenciáját, az iskolaváltások visszaszorítását csak minőségi szolgáltatásokkal és hatékony marketingtevékenységgel lehet mérsékelni vagy megfordítani.
A szülői igények átformálódnak. Változik az iskolával kapcsolatos fogyasztói attitűd. A rugalmas alkalmazkodás a piaci és partneri igényekhez, a szükségletek felkutatása, a szolgáltatás minőségének javítása, a piaci résztvevők elégedettségének vizsgálata, a munkatársak szemléletének tudatos formálása mind-mind elengedhetetlen feladata annak az intézménynek, amely meg akarja tartani a diákjait. Az iskolai marketingtevékenység sikeres megvalósításának alapvető feltétele, hogy az eladó (iskola) és a fogyasztók (pedagógusok, szülők, diákok) az iskola által nyújtott szolgáltatásokkal elégedettek legyenek.
Miből áll egy iskola marketingtevékenysége? Mi a SWOT-analízis, milyen egy iskola jövőképe, mit takar a „tavaszi nagytakarítás”? Milyen a jó cél? Hogyan tudunk projektet tervezni, és mi a GANTT-mátrix? Milyen lehetőségei vannak egy oktatási intézménynek a tanulói megtartásához?Kiadványunkban válaszolunk a feltett kérdésekre.