Leírás
Az írás jelrendszerének elsajátítása a kis- és nagybetűk biztos ismeretéből és szabályos leírásából, illetve az írott betűk összekapcsolásából áll. A nagybetűk tanítása a kisbetűknél már megismert analógia szerint történik. A betűk tanításának sorrendje igazodik a kisbetűékhez, ugyanúgy figyelve arra, hogy az alakilag hasonló betűk távol kerüljenek egymástól.
A munkafüzet feladataiban a fő hangsúly az írás jelrendszerének elsajátítása mellett lassan áttevődik az eszközszintű íráshasználat előkészítésére, bevezetésére, gyakorlására, valamint a helyesírási, nyelvhasználati és nyelvhelyességi ismeretek megalapozására. Gyakoroltatja a mondatok nagy kezdőbetűvel történő írását, valamint a személynevek, és az állatnevek helyesírását.
A kognitív funkciók fejlesztése ebben a szakaszban is elengedhetetlen. A differenciálás fontossága itt még inkább előtérbe kerül. Minden esetben fontos, hogy írás előtt kimondassuk a gyerekkel a szavakat. Hívjuk fel a figyelmét az esetleges kiejtési, helyesírási nehézsédekre! Buzdítsuk arra a gyermeket, hogy írás közben szótagolva mondja, amit leír! Az esetlegesen megjelenő hibákat azonnal korrigáljuk, így elősegítjük és támogatjuk a biztos és olvasható kézírás elsajátítását és készségszintű alkalmazását.
A kiadványban lévő sokféle, érdekes feladat lehetőséget biztosít a gyermek egyéni szintjének megfelelő differenciálásra. Kellő motiváltsággal kialakul benne a kíváncsiság, az érdeklődés, a kitartás mely elvezetheti az alaposabb, elmélyültebb ismeretekig.
A kiadvány felépítése az érvényes központi tanterv haladási ütemét követi, így bármely tankönyv kiegészítője, gyakorlója lehet.