Leírás
Igazi hiánypótló könyv, amely ötvözi az elméletet a gyakorlattal, és segíti, támogatja az óvodapedagógus munkáját a beszoktatástól egészen az iskolakezdésig. Megkönnyíti tervezését a 3 évre, hiszen mindazt tartalmazza, amire szüksége lehet az óvodai mindennapokban.
Az óvodapedagógusok NAGYKÖNYVE igazi alapmű, hiszen tartalmaz mindent, amire minden óvodapedagógusnak szüksége van. A könyv végigsegíti a munkáját a beszoktatástól az iskolakezdésig – támogatja abban, hogy elérje pedagógiai céljait, megvalósítsa a fejlesztést, megfelelően együtt tudjon működni a szülőkkel, támogassa a gyerekeket és differenciáltan tudjon az egyéni képességeknek megfelelően fejleszteni. A kiadványt az teszi igazán egyedivé, hogy minden elméleti fejezethez társul egy gyakorlati útmutató, mely bemutatja, hogy miként lehet megvalósítani a mindennapokban mindezt.

Előszó
I. Az értékkövetés nyomában – a magyar óvodai nevelés fejlődésének íve 1971-től napjainkig
1. A téma felvetése
2. 1971: Az óvodai nevelés programja
3. 1989: Az óvodai nevelés programja
4. 1989–1996: Az átmenet korszaka
5. 1996: Az óvodai nevelés országos alapprogramja
6. 2004–2013: A kompetencia alapú óvodai programcsomag, egyéb innovációk, az ONAP átalakítása
7. Benne a XXI. században
Felhasznált irodalom
Milyen a jó óvodapedagógus?
II. Az első átmenet
1. Az óvoda előtti intézmények összehangolt gyermekképe
2. A beszoktatás, befogadás
Felhasznált irodalom
Ráhangolódás az óvodai életre, a befogadás és visszafogadás segítése 12 lépésben
III. A játék és a tanulás
1. A Homo Ludens mint a természet része
2. Játék, tanulás, fejlődés – a játékfajták tükrében
3. A játék és a fejlesztő játék összefüggései
4. A játék irányítása
5. A kisgyermekkori tanulás
6. Adaptivitás, reflexivitás a gyermeki tanulásban
7. A második átmenet, az óvoda és az iskola kapcsolata
Felhasznált irodalom
Óvodás lét – játék a tanulásban, tanulás a játékban
IV. Inklúzió, differenciálás, integráció
1. A különleges bánásmódot igénylő gyerekek és családjaik
2. A „más” gyermek
2.1. Sajátos nevelési igényű kisgyermek a családban és az óvodában
2.2. Hátrányos helyzetű kisgyermek a családban és az óvodában
2.3. Tehetséges kisgyermek a családban és az óvodában
3. Az inklúzió, a differenciálás és az integráció fogalmának tisztázása
4. Pedagógusok egymás közt
5. Inklúziós index
6. Intézményi inklúziós stratégia
Felhasznált irodalom
Cinkék és cinegék
V. Érzelmi és erkölcsi nevelés
1. Az erkölcs fogalmának körüljárása
2. Mások vagyunk, de van közös erkölcsünk
3. Bent az óvodában — „módszerek”
4. Az értékrend alakulása
5. Együtt a családokkal
Felhasznált irodalom
Értékek, értékeink napról-napra
VI. Párhuzamosan végezhető tevékenységek rendszere
1. Szemléleti megközelítés
2. Pszichológiai háttér
3. A párhuzamos napirend mint a differenciálás feltétele
4. Rend és szabadság
Felhasznált irodalom
A kötetlenség és kötöttség harmóniája
VII. A művészetek sajátos szerepe az óvodai nevelésben, a differenciálásban
1. A művészetpedagógia hatásmechanizmusa
2. A zene
3. A rajzolás, festés, mintázás és a kézművesség
4. A mese, a drámajáték és a bábjáték
Felhasznált irodalom
A „pazarló művészek”
VIII. Nyomonkövetéses megismerés az óvodában
1. A gyermeki tanulás kezdete – amikor szülő „mérni” kezd
2. Gondolatok a mérésről
3. A nyomon követés
4. A gyermek nyomon követésére vonatkozó jogok és kötelességek
5. A nyomon követésről másképpen
Felhasznált irodalom
„Portfólió” a gyerekről
IX. Z és az alfa generáció az óvodában
1. A mai gyerekek jellemzői
2. Új típusú feladatok
3. Hálózatban lenni
4. Környezettudatosság a mindennapokban
5. Gyermekjogok a világban
Felhasznált irodalom
Digitális környezet – „igazi” gyerekek
X. Szülők és óvodapedagógusok együttműködése
1. A családközpontú intervenció szemlélete és szempontjai az óvodai gyakorlatban
2. Szempontok a szülők és az óvodapedagógusok együttműködéséhez
2.1. A család és a gyermek megismerése
2.2. A beszoktatás, befogadás
2.3. Eltérő fejlődésű, sérült kisgyermek befogadása, az inklúzió segítése
2.4. Hátrányos helyzetű kisgyermek befogadása, az inklúzió segítése
2.5. Tehetséges kisgyermek befogadása, az inklúzió segítése
2.6. A netgeneráció problémái
2.7. Családtagok bevonása
2.8. Egyéb megoldások
2.9. Napirend, külön programok
2.10. Lezárás, befejezés
2.11. Online kapcsolat
2.12. ,,Használati útmutatás”
Felhasznált irodalom
„Egyedül nem megy” – 12 ötlet az óvoda és a család együttműködésének megvalósításához
Zárszó
Fogalmak magyarázata az óvodapedagógia szemszögéből
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!
További ajánlatunk
DIFER - Fejlődési mutató 4-8 éveseknek (MS-9322)
Kiadói cikkszám:MS-9322
Cikkszám:8000000043085
480 Ft
(378 Ft + ÁFA)
Raktáron
Az eredményes iskolakezdésért 2. (PD-932)
Kiadói cikkszám:PD-932
Cikkszám:9786155154386
1.395 Ft
(1.329 Ft + ÁFA)
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
Raktáron
Az eredményes iskolakezdésért 3. (PD-933)
Kiadói cikkszám:PD-933
Cikkszám:9786155154393
1.395 Ft
(1.329 Ft + ÁFA)
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.
Raktáron
Lexi (NT-98514/MT)
Kiadói cikkszám:NT-98514/MT
Cikkszám:9789631950274
4.285 Ft
(4.081 Ft + ÁFA)
A könyvben fellelhető készségfejlesztő feladatok alkalmazásuk révén ahhoz nyújtanak segítséget, hogy kialakíthassuk azokat a készségeket, amelyek az olvasás és az írás sikeres elsajátításához vezetnek.
Beszerzés alatt