Leírás
Tartalomjegyzék
I. AZ ŐSKORI ELŐDÖK ÉS A VESZÉLYÉRZET
1. A veszélyhelyzet feldolgozásának biológiai feltételei
2. A kultúra kezdeteinek kialakulása (előkultúra) és a gyermekgondozás
II. A GYERMEKVÉDELEM RÖVID TÖRTÉNETE
1. Az elhagyott és “kitett” gyermekek helyzete az ókori népeknél
2. A szegénykérdés keretében, a karitász segítségével megvalósuló gyermekvédelem
3. Az állami és karitatív intézmények együttműködése
III. A GYERMEKVÉDELEM ALAPFOGALMAI ÉS INTÉZMÉNYEI
1. A társadalom alapvető érdeke
2. A gyermeki jogokról
3. A szülői jogok és kötelességek
4. A gyermekvédelem területei és fogalma
IV. A gyermeki személyiség fejlődését meghatározó alapfeltételek
1. A gyermek fejlődését meghatározó feltételek
V. A GYERMEKI SZEMÉLYISÉG FEJLŐDÉSÉT MEGHATÁROZÓ KÉSZTETÉSEK
1.Biológiai jellegű erőforrások
2. A természeti és pszichoszociális hatások késztetései
3. A személy értékrendje mint ambicionáló energia
4. A célrendszerbeli értékek mint dinamikák
5. Az érzelem és a motiváció mint indító jelenség
VI. A PSZICHÉS TRAUMA ÉS SZOCIOKULTURÁLIS- PSZICHOSZOCIÁLIS VESZÉLYFORMÁK
1. Az életminőség romlása
2. A gyámhatóságok által nyilvántartott veszélyeztetett kiskorúak Magyarországon (az 1990-es évek végén)
3. Gyakrabban előforduló veszélyformák
VII. SZEMÉLYISÉGZAVAROK GYERMEK ÉS IFJÚKORBAN
1. Az egészséges személyiség néhány jellemzője
2. A személyiségzavarok néhány általánosabb sajátossága
3. Mentális betegségek csoportosítása
4. A gyermekkori személyiségzavarok csoportosítása
5. Gyakrabban előforduló viselkedési, életvezetési és beilleszkedési (disszociális) zavarok
6. A pszichoszomatikus reakciók és zavarok értelmezése
VIII. NEVELÉSI MÓDSZEREK A GYERMEKVÉDELEMBEN
1. A gyermekvédelem nevelési hatóköre
2. Módszerek, stílusok, speciális jellegű programok
3. Néhány szempont a korrigáló nevelés módszeréhez
4. Gyakorlatok nevelési problémahelyzetek megoldásához
Vélemények
További ajánlatunk
DIFER - Fejlődési mutató 4-8 éveseknek (MS-9322)
Iskolakészültség megállapítása (PD-907)
A kiadvány egyik legfontosabb célja és értéke, hogy túllép, túlmutat az óvodáskorú gyermeken. Nem pusztán az iskolakészültség megállapításának célja lebeg a szerzők szeme előtt, hanem az iskolai beválás kérdése is.