Leírás
Exemplis discimus - példákból tanulunk - mondta Phaedrus, az ókori római meseíró. Az erkölcstan alapvető feladata az erkölcsi nevelés, a gyermekek önmagukhoz és közösségeikhez,a környezetükhöz és a világhoz való viszonyának, értékrendjének, gondolkodás- és viselkedésmódjának a tudatossá tétele,
az értékek közvetítése. A tananyag elsősorban a hétköznapi életből vett élményekre épül. A könyvben az erkölcstant tanítók a hatodikos gyermekek lelki, értelmi fejlettségének megfelelő témákat és feldolgozási módokat találhatnak. Segítségükkel a tanulók tapasztalatot szerezhetnek önmagukról, a társaikról,
az elfogadásról, az egymás iránti figyelemről. A feladatok, játékok során megtapasztalhatják azt is, hogy mindannyian emberek vagyunk, hibázhatunk, tévedhetünk, de ezeket a botlásainkat helyre is hozhatjuk, és ebben egymás segítségére is lehetünk.
Előszó | 3 |
Becsengettek | 4 |
Az osztályközösség | 5 |
Év eleji fogalmazás | 6 |
Nemzedékek | 7 |
Fejlődés és szükségletek | 8 |
Az egészség | 9 |
Az egész ? ség | 10 |
Döntéseink | 11 |
A lelkiismeret | 12 |
Test és lélek | 13 |
Kinek látjuk a másikat? | 14 |
Az együttérzés | 15 |
Az őszinteség | 16 |
A kommunikáció | 17 |
A barátság | 18 |
A szeretet | 19 |
Kapcsolat, barátság, szeretet | 20 |
Figyelünk egymásra? | 21 |
Közösségeink | 22 |
Az együttműködés | 23 |
A konfliktus | 24 |
Szabályok | 25 |
Kortárs csoportok | 26 |
Népek egymás mellett | 27 |
Együtt élünk | 28 |
Értékeink | 29 |
Eltérő életkörülmények | 30 |
Virtuális közösségek | 31 |
Kaland, túlélés, együttműködés | 32 |
Új csodák | 33 |
Az ember és a természet | 34 |
Az ökológiai lábnyom | 35 |
Az ember és a technika | 36 |
Enyém, tiéd, miénk | 37 |
A reklámok hatása | 38 |
Mit értünk a világból? | 39 |
A világ megismerése | 40 |
A világ ábrázolása | 41 |
Híres magyarok | 42 |
Az idők kezdete | 43 |
A vallás | 44 |
Évzáró | 45 |
Én magam és mi együtt | 46 |
Lássuk még egyszer az idei évet! | 47 |