Leírás
Exemplis discimus - példákból tanulunk - mondta Phaedrus, az ókori római meseíró. Az erkölcstan alapvető feladata az erkölcsi nevelés, a gyermekek önmagukhoz és közösségeikhez,a környezetükhöz és a világhoz való viszonyának, értékrendjének, gondolkodás- és viselkedésmódjának a tudatossá tétele,
az értékek közvetítése. A tananyag elsősorban a hétköznapi életből vett élményekre épül. A könyvben az erkölcstant tanítók a hatodikos gyermekek lelki, értelmi fejlettségének megfelelő témákat és feldolgozási módokat találhatnak. Segítségükkel a tanulók tapasztalatot szerezhetnek önmagukról, a társaikról,
az elfogadásról, az egymás iránti figyelemről. A feladatok, játékok során megtapasztalhatják azt is, hogy mindannyian emberek vagyunk, hibázhatunk, tévedhetünk, de ezeket a botlásainkat helyre is hozhatjuk, és ebben egymás segítségére is lehetünk.
| Előszó | 3 |
| Becsengettek | 4 |
| Az osztályközösség | 5 |
| Év eleji fogalmazás | 6 |
| Nemzedékek | 7 |
| Fejlődés és szükségletek | 8 |
| Az egészség | 9 |
| Az egész ? ség | 10 |
| Döntéseink | 11 |
| A lelkiismeret | 12 |
| Test és lélek | 13 |
| Kinek látjuk a másikat? | 14 |
| Az együttérzés | 15 |
| Az őszinteség | 16 |
| A kommunikáció | 17 |
| A barátság | 18 |
| A szeretet | 19 |
| Kapcsolat, barátság, szeretet | 20 |
| Figyelünk egymásra? | 21 |
| Közösségeink | 22 |
| Az együttműködés | 23 |
| A konfliktus | 24 |
| Szabályok | 25 |
| Kortárs csoportok | 26 |
| Népek egymás mellett | 27 |
| Együtt élünk | 28 |
| Értékeink | 29 |
| Eltérő életkörülmények | 30 |
| Virtuális közösségek | 31 |
| Kaland, túlélés, együttműködés | 32 |
| Új csodák | 33 |
| Az ember és a természet | 34 |
| Az ökológiai lábnyom | 35 |
| Az ember és a technika | 36 |
| Enyém, tiéd, miénk | 37 |
| A reklámok hatása | 38 |
| Mit értünk a világból? | 39 |
| A világ megismerése | 40 |
| A világ ábrázolása | 41 |
| Híres magyarok | 42 |
| Az idők kezdete | 43 |
| A vallás | 44 |
| Évzáró | 45 |
| Én magam és mi együtt | 46 |
| Lássuk még egyszer az idei évet! | 47 |