Leírás
Az utóbbi időben egyre több gyermekverset, gyermekdalt, népi mondókát stb. tartalmazó kiadvány látott napvilágot, így lehetővé vált, hogy a logopédia speciális szempontjainak megfelelő gyűjtemény készüljön. Ez a lehetőség azonban a könyv elkészültének csak egyik indítéka volt. Fontosabb ok, hogy a beszédkorrekcióra és a beszédhibák megelőzésére fordított erőfeszítések mind jobban felkészített logopédusokat kívánnak meg. Milyen elvek szerint válogattuk a verseket? A válogatás egyik szempontja tartalmi, tematikai volt: óvodás és alsó tagozatos gyermekeknek szóló versekre szorítkoztunk. A másik fonetikai-logopédiai természetű: lehetőleg olyan versek kiválasztása, amelyekben egy-egy fonéma, fonémacsoport viszonylag gyakran fordul elő.
A kötet felépítéséről: a gyűjtemény főként a pöszeség korrekciójának automatizálási fázisához ad segítséget (bár haszonnal forgatható a beszédnevelés más területein is), ezért a verseket a gyakorlandó fonémáknak megfelelően öt nagyobb csoportban tartalmazza: a zárhangok, a réshangok (a j kivételével), a likvidák és a j, az alveopalatális mássalhangzók valamint az ö és ü alkot egy-egy részt. A kötet végén nyelvtörőket találunk. Az egyes csoportokba tartozó versek közül néhányat át lehetett volna helyezni másik csoportba. Ez a dolog természetéből fakad, és azt jelzi, hogy az adott vers több beszédhang korrekciójához is felhasználható. A gyűjtemény használatát szeretné megkönnyíteni a tartalomjegyzéken kívül szerkesztett, a szerzők és kezdősorok szerinti mutató.
Az olvasó a jegyzettel egy lehetőséget kapott tanítási anyagának kialakításához. Azt azonban a kötet használójának kell eldöntenie, hogy ezzel a lehetőséggel mikor és hogyan él. Logopédiai módszertani ismereteire támaszkodva kell kiválasztania a korrekciós munka céljait leginkább szolgáló verset vagy versrészletet. Nem volna szerencsés, ha a kötet azt sugallná, hogy a leendő logopédus lemondhat a munkájában felhasználható gyermekversek másutt is fellelhető darabjairól, és saját gyűjtemény kialakításáról. Ellenkezőleg, erre szeretnénk ösztönözni azzal is, hogy bevalljuk, az összeállítás nem törekedett (és nem is törekedhetett) teljességre.

Előszó
Versek, mondókák a p, b, t, d, k, g hangok automatizálásához
Versek, mondókák az f, v, sz, z, c, s, zs, cs, h hangok automatizálásához
Versek, mondókák a ty, gy, ny hangok automatizálásához
Versek, mondókák a j, l, r hangok automatizálásához
Versek, mondókák az ö, ü hangok automatizálásához
Nyelvtörők
Szerzők szerinti betűrendes mutató
Kezdő sorok szerinti betűrendes mutató
Források
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!
További ajánlatunk
Gyakorlófüzet az r, l hangok tanításához
Kiadói cikkszám:9789630437790
Cikkszám:9789630437790
1.550 Ft
(1.476 Ft + ÁFA)
Raktáron
Gyakorlófüzet a sziszegő hangok tanításához
Kiadói cikkszám:9789630437233
Cikkszám:9789630437233
1.550 Ft
(1.476 Ft + ÁFA)
Raktáron
Beszédpercepciós fejlesztő modulok
Kiadói cikkszám:9789638763815
Cikkszám:9789638763815
-5%
Ez a fejlesztő könyv bárkinek ajánlható; nem árt akkor sem, ha nincs elmaradás vagy zavar a beszédészlelésben és a beszédmegértésben. Ha viszont szükséges, akkor nagyon jó hatású.
Raktáron
A beszédészlelés és a beszédmegértés fejlesztése (szóban és írásban) iskolásoknak
Kiadói cikkszám:9789638461759
Cikkszám:9789638461759
990 Ft
(943 Ft + ÁFA)
A könyvben szereplő programokat játékos, otthoni használatra iskolás gyermekeknek ajánljuk, ha úgy tűnik, hogy a gyermek iskolai előmenetele, a tanulásban elért eredményei nem állnak összhangban értelmi képességeivel és szorgalmával.
Rendelhető