Leírás
Ez a könyv azért született, hogy a szülőknek és a pedagógusoknak tanácsokkal, ötletekkel, játékos feladatokkal segítsen gyermekük vagy tanítványuk számolási képességeinek fejlesztésében, figyelembe véve az életkori sajátosságokat. A könyv használatával megelőzhetjük a számolási zavar, a diszkalkulia kialakulását, amely, ha megmarad, később kudarchoz vezethet az iskolai tanulás során.
A könyv a csecsemőkortól öt-hat éves korig nyújt tanácsokat, ötleteket, fogalmaz meg alapszabályokat. Tartalmaz továbbá két játékos feladatgyűjteményt, amelyek a számolási zavar megelőzésére lettek kidolgozva. Ezek a három-, négy- és ötéves, már beszélő kicsiknek írt Szám-old(ó) 1. és az iskola előtti évben járó nagycsoportosoknak kidolgozott Szám-old(ó) 2. című matricás foglalkoztatók. A célszerűen összegyűjtött versek, mondókák a kötetben található QR-kód segítségével meg is hallgathatók a TINTA Könyvkiadó honlapján, így a kicsiknek könnyebb lesz feleleveníteniük őket. A könyvben található rajzok és színes matricák szintén segítik a gyermekek figyelmének megragadását és fenntartását.
A szerzőnek a TINTA Könyvkiadónál korábban megjelent, az olvasási zavarok megelőzését segítő két kötetét (Megelőzöm a diszlexiát!, Legyőzöm a diszlexiát!) kiegészítve egy komplex eszköztárat kínálunk az iskola előtt álló óvodások és a kisiskolások számára.
Tartalom
Levél a szülőknek, pedagógusoknak / 5
Egy kevés elengedhetetlen elmélet / 6
A diszkalkulia meghatározása / 6
A diszkalkulia okai / 6
Gyakoriság / 7
Tünetek a fejlődés során. Súlyosság / 7
A) Érzékelés, észlelés / 7
B) Mozgás, finommozgás / 8
C) Beszéd és nyelv / 9
D) Gondolkodás / 12
Térben és időben való tájékozódás / 12
Analízis – szintézis / 12
Összehasonlítás / 12
Általánosítás – konkretizálás / 13
Integráció, összekapcsolás / 14
Emlékezet / 14
Figyelem / 14
Érzelem, ösztönösség / 15
Számolási központok az agyban / 16
Terápia / 17
A) Tanácsok az érzékelés, észlelés területén / 17
B) Tanácsok a mozgásproblémák megelőzéséhez / 19
C) Tanácsok a beszéd és nyelvfejlődés segítésében / 21
A nyelvelsajátítási folyamat elemei / 21
Utánzási képesség / 21
Veleszületett nyelvtanulási kódrendszer / 21
Kognitív tudatosság / 21
Környezeti rásegítő nyelvezet (dajkanyelv) / 22
D) Tanácsok a gondolkodás fejlesztésére / 23
Térben és időben való tájékozódás, sorrendiség / 23
Analízis-szintézis kialakulását segítő feladatok / 24
Összehasonlítás / 25
Hogyan lehet fejleszteni a memóriát? / 32
Mit tehetünk gyermekünk figyelmének a fejlesztéséért? / 34
Ötlettár / 35
Szám-old(ó) 1. / 41
Színtanulás / 41
A számok / 43
Műveletek / 47
Szám-old(ó) 2. / 59
Szókincs / 59
Játékos szókincsfejlesztés / 59
Feladatok / 60
Versek, mondókák, dalocskák / 85
Testrészek, közös cselekvések / 85
Állatok mozgása / 88
Számolós versek / 90
Alapszabályok / 93
Szakirányú segítség / 95
Irodalom / 96
Vélemények
További ajánlatunk
Íráselemek gyakorlása
Mint egy vulkán forrok, és ... MINDJÁRT FELROBBANOK!
Könyvünk megtanítja a felnőtteket (szülők, pedagógusok), hogyan tanítsák meg gyerekeiket vagy épp a rájuk bízott kis méregzsákokat a helyes indulatkezelésre.