Leírás
A könyv a tanulási zavar hazánkban kevéssé ismert vetületére szeretné felhívni a figyelmet. A címben feltett, kissé provokatív kérdés körbejárásakor ugyanis azoknak a személyeknek a szemszögéből is megvizsgáljuk a választ, akik a tanulási zavaros gyermekkel napi kapcsolatban állnak. Ennek a több nézőpontból történő megközelítésnek az adja a létjogosultságát, hogy a tanulási zavar egy olyan élethosszig fennálló sajátos állapotnak és működésmódnak tekinthető, mely kihat az egyén életvezetésére, kapcsolatrendszerére, s nem utolsósorban a személyiségfejlődésére is.
A tanulási zavar teljes megértéséhez és a benne rejlő pozitív lehetőségek kiaknázásához lényeges, hogy minél többet tudjunk meg e gyermekek és fiatalok lelki jellemzőiről, viselkedéséről. Mindezt természetesen a társas környezetbe ágyazottan érdemes értelmezni, hiszen a tanulási zavaros gyermek/fiatal számára igen meghatározó a család, illetve az iskola a maga kortárskapcsolati rendszerével. A testvérekre gyakorolt hatás, a szülők stressz-szintjének alakulása, vagy a tanulási zavarra adott problémás családi válaszok izgalmas és lényeges vonatkozásai a tanulási zavaros gyermek nevelésének.
A tanulási zavarok modern, úgynevezett életciklus-szemlélete egyben a rend szerszemlélet térnyerése is, hiszen a tanulási zavaros egyént környezetével nem csak dinamikus kapcsolatban állónak tekinti, hanem hangsúlyozza a kölcsönös befolyásolás tényét is. E könyv ennek szellemében íródott, remélve, hogy hasznos lesz a pedagógusok, segítő szakemberek és nem utolsósorban a tanulási zavaros gyermeket nevelő családok számára is.
- 1–12. osztály
- kézikönyv szülőknek, pedagógusoknak
Bevezetés
1. A tanulási zavar jellemzői
1.1. A téma aktualitása
1.2. A tanulási zavar fogalma – minek nevezzelek
1.3. A tanulási zavar típusai és tünetei
1.4. Tanulási zavar ellenőrző lista
1.5. Énkép, önértékelés, önelfogadás
2. Tanulási zavaros gyermek a családban
2.1. A családi dinamika jellemzői
2.2. Családi légkör, személyközi tényezők
2.3. Testvérkapcsolatok
2.4. A családi nevelés kérdései
3. Tanulási zavaros gyermek az iskolában
3.1. Attitűdök, vélekedések a tanulási zavarral kapcsolatban
3.2. Tanulási zavaros gyermek a tanórán
3.3. Társas készségek, kortárskapcsolatok
3.4. A lelki egészség és a veszélyeztetettség kérdései
Ajánlott és felhasznált irodalom
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!
További ajánlatunk
Íráselemek gyakorlása
Kiadói cikkszám:9638620310
Cikkszám:5999638620313
1.145 Ft
(1.090 Ft + ÁFA)
A feladatgyűjtemény több évtizedes munka esszenciája, a habilitációs programcsomag első része.
Raktáron
Mint egy vulkán forrok, és ... MINDJÁRT FELROBBANOK!
Kiadói cikkszám:9786155015175
Cikkszám:9786155015175
-10%
Könyvünk megtanítja a felnőtteket (szülők, pedagógusok), hogyan tanítsák meg gyerekeiket vagy épp a rájuk bízott kis méregzsákokat a helyes indulatkezelésre.
Beszerzés alatt
Megelőzöm a diszlexiát!
Kiadói cikkszám:9786155219726
Cikkszám:9786155219726
-20%
A könyv segítségével logopédus, fejlesztőpedagógus, tanító és szülő is eredményesen tudja fejleszteni a különböző tudásterületeket.
Beszerzés alatt
Gyakorló feladatok diszgráfiás és diszlexiás gyerekeknek 3. osztály
Kiadói cikkszám:9789638811189
Cikkszám:9789638811189
-5%
Javasoljuk, hogy az egyes feladatsorokat akár többször is oldják meg az ellenőrzés és javítás után.
Beszerzés alatt