Leírás
Magyar szakos tanár vagyok. A 25. tanévemet töltöm az iskolában. Munkám során mindig kerestem az újat, a hatékony módszereket, a gyermekközeli megoldásokat. Részt vettem számos továbbképzésen, míg végül a drámapedagógiában megtaláltam azt, amit azóta is a legjobbnak tartok: játékká tenni a munkát. Játék nekem is, a gyerekeknek is. Ebben a kiadványban az elmúlt néhány év tánc- és drámaóráin szerzett tapasztalataimat szeretném megosztani a kollégákkal.
„Mi kinyitottunk előttetek egy kaput. Rajtatok áll, meddig haladtok benne előre” – ezekkel a szavakkal búcsúzott tőlünk tanszékvezető tanárunk a drámapedagógia államvizsga után. Akkor még nem is sejtettem, mennyire igaza van. Friss diplomával, az ehhez illő lelkesedéssel kezdtem drámapedagógiai munkámat az ötödikesek tánc- és drámaóráin. Aztán néhány óra elteltével egyre nagyobb lett bennem a zavar. Húszéves pedagógus múlttal a hátam mögött kezdőnek éreztem magam. Néhány keserves, egyáltalán nem lélekemelő foglalkozás után kezdtem megérteni a lényeget. Ehhez a tanórához sokkal több és körültekintőbb felkészülés kell. A kreativitásomat minden pillanatban élesben kell tartani, a gyerekektől más megnyilvánulásra kell számítani, mint a hagyományos órákon.
Nemcsak fejben, lélekben is drámapedagógussá kellett válnom. Két tanév is eltelt, mire a tantervben előírt tartalmakat hétköznapi órákra tudtam bontani úgy, hogy közben jól is érezzük magunkat a drámaórákon.
Meglepetések még ma is érnek, mostanában is vannak rosszabb hangulatú órák, de már tudom, mi miért van. Többnyire tudom kezelni a helyzetet.
Ez a kis könyvecske segít a kezdőknek abban, hogy ők kevesebbet hibázzanak, a gyakorlott drámapedagógusok pedig remélhetőleg találnak a munkámban valamilyen új ötletet, megerősítést, amivel szintén segíthetem a munkájukat. Közreadom az általam összeállított tanmenetet, valamint minden órához óravázlatot szintén a saját gyakorlatomból. A tanmenetben feltüntetett gyakorlatok, játékok részletes leírásán túl bemutatok még néhány játékot, megjelölve, hogy milyen céllal használhatóak a drámaórán (és más órákon is).
Mindez természetesen csak egy ötlettár. Én így tanítom. Válogasson belőle mindenki a saját nézete, véleménye, személyisége szerint.
a szerző
Vélemények
További ajánlatunk
Kép - Játék - Hang (PD-930)
Kiadványunk harminc foglalkozási tervet tartalmaz, amelyek játékos formában fedeztetik fel a legfiatalabb korosztályokkal a képzőművészeteket.rámapedagógia, a dramatikus nevelés elméletéről.
Dráma - pedagógia - pszichológia (PD-172)
Ez a könyv áttekintést ad a drámapedagógia, a dramatikus nevelés elméletéről.