Leírás
Az utóbbi évek módszertani kísérletei, az iskolaszerkezet változatosabbá válása és a Nemzeti alaptanterv tervezetének kerettanterv jellege szükségszerűen maga után vonja a matematika tanításának egyre sokszínűbbé válását mind tartalmi, mind strukturális, mind pedig módszertani szempontból a címben jelzett korosztály vonatkozásában is. Ezen tendenciákat figyelembe véve egy olyan feladatgyűjtemény összeállítását tűztük ki célul, amelyet a tanulók és az őket tanító pedagógusok minden iskolatípusban (az alkalmazott tantervtől függetlenül), a tanítási-tanulási folyamat valamennyi fázisában jól tudnak használni.
Ennek megfelelően a feladatokat témakörök szerint csoportosítottuk, nem pedig az egyes évfolyamok tananyaga alapján. A tematikus csoportokon belül megpróbáltunk tartalmilag és módszertanilag is a teljességre törekedni. Az egyes anyagrészeket bevezető, majd a tanult módszereket, ismereteket elmélyítő, gyakorló példák mellett a feladatgyűjteményben találhatók olyan nehezebb feladatok is, amelyek a tanulóktól megkövetelik az ismeretek alkotó alkalmazását. A fel-adatok nagy száma és változatossága lehetővé teszi, hogy a pedagógus a tanulók képességeinek, tudásszintjének, érdeklődésének, és természetesen saját szakmai ízlésének megfelelően válogasson feladatokat a gyerekek iskolai és otthoni munkájához. A könyvben nem szerepelnek a feladatok megoldásai, így ellenőrzésre, közvetlen iskolai számonkérésre is jól használható. Ugyanakkor az otthoni felkészülést, gyakorlást segíti a részletes megoldásokat tartalmazó két megoldáskötet.
Egy átfogó, gyűjteményes példatár használhatóságát nagymértékben befolyásolja szerkezete, a feladatok sorrendje, csoportosítása. Ezt szem előtt tartva, a fel-adatokat folyamatosan sorszámoztuk, és a tartalomjegyzékben megadtuk, hogy az egyes fejezetek, alfejezetek mely feladatokat tartalmazzák. Ezen túlmenően az algebrai, és a geometriai feladatok többségét a feltett kérdés jellege, illetve a megoldás módja alapján is csoportosítottuk, remélve, hogy ezzel segíteni tudunk a legmegfelelőbb feladatok kiválasztásában.
Reméljük, hogy az érintettek haszonnal forgatják majd ezt a kötetet, és mind-azok a célok, amelyek bennünket vezéreltek, a tanítási gyakorlatban valóra válnak.
A kézirat gondozásáért, formai szerkesztéséért és nyomdai előkészítéséért köszönetet mondunk a Mozaik Oktatási Stúdió munkatársainak. Külön köszönet illeti Dr. Scharnitzky Viktor és Dr. Szendrei János főiskolai tanárokat lelkiismeretes és minden részletre kiterjedő lektori munkájukért.
Szeged, 1993. június
A Szerzők
Ennek megfelelően a feladatokat témakörök szerint csoportosítottuk, nem pedig az egyes évfolyamok tananyaga alapján. A tematikus csoportokon belül megpróbáltunk tartalmilag és módszertanilag is a teljességre törekedni. Az egyes anyagrészeket bevezető, majd a tanult módszereket, ismereteket elmélyítő, gyakorló példák mellett a feladatgyűjteményben találhatók olyan nehezebb feladatok is, amelyek a tanulóktól megkövetelik az ismeretek alkotó alkalmazását. A fel-adatok nagy száma és változatossága lehetővé teszi, hogy a pedagógus a tanulók képességeinek, tudásszintjének, érdeklődésének, és természetesen saját szakmai ízlésének megfelelően válogasson feladatokat a gyerekek iskolai és otthoni munkájához. A könyvben nem szerepelnek a feladatok megoldásai, így ellenőrzésre, közvetlen iskolai számonkérésre is jól használható. Ugyanakkor az otthoni felkészülést, gyakorlást segíti a részletes megoldásokat tartalmazó két megoldáskötet.
Egy átfogó, gyűjteményes példatár használhatóságát nagymértékben befolyásolja szerkezete, a feladatok sorrendje, csoportosítása. Ezt szem előtt tartva, a fel-adatokat folyamatosan sorszámoztuk, és a tartalomjegyzékben megadtuk, hogy az egyes fejezetek, alfejezetek mely feladatokat tartalmazzák. Ezen túlmenően az algebrai, és a geometriai feladatok többségét a feltett kérdés jellege, illetve a megoldás módja alapján is csoportosítottuk, remélve, hogy ezzel segíteni tudunk a legmegfelelőbb feladatok kiválasztásában.
Reméljük, hogy az érintettek haszonnal forgatják majd ezt a kötetet, és mind-azok a célok, amelyek bennünket vezéreltek, a tanítási gyakorlatban valóra válnak.
A kézirat gondozásáért, formai szerkesztéséért és nyomdai előkészítéséért köszönetet mondunk a Mozaik Oktatási Stúdió munkatársainak. Külön köszönet illeti Dr. Scharnitzky Viktor és Dr. Szendrei János főiskolai tanárokat lelkiismeretes és minden részletre kiterjedő lektori munkájukért.
Szeged, 1993. június
A Szerzők
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!
További ajánlatunk
Ki(s)számoló feladatok 3. osztályosoknak (MK-4103)
Kiadói cikkszám:MK-4103
Cikkszám:9789631646856
1.150 Ft
(1.095 Ft + ÁFA)
Új külsővel, viszont a régi, magas szintű tartalommal jelenik meg a Műszaki Kiadó gondozásában Ligetfalvi Mihályné és Gránitzné Ribarits Valéria Ki(s)számoló feladatok a 3. osztályosoknak című kiadványa.
Raktáron
Ki(s)számoló feladatok 4. osztályosoknak (MK-4104)
Kiadói cikkszám:MK-4104
Cikkszám:9789631646863
1.150 Ft
(1.095 Ft + ÁFA)
Ki(s)számoló gyakorlófüzetünkkel akár a tanítási órán, akár otthon rutinos feladatmegoldásra tehet szert a kisdiák.
Raktáron
Felmérő feladatsorok-Matematika 2. osztály (MK-4304-6)
Kiadói cikkszám:MK-4304-6
Cikkszám:9789631643046
790 Ft
(752 Ft + ÁFA)
A Felmérő feladatsorok A és B változatában található feladatsorok diagnosztikus és minősítő mérésekre is alkalmasak.
Raktáron
Felmérő feladatsorok-Matematika 3. osztály (MK-4312-1)
Kiadói cikkszám:MK-4312-1
Cikkszám:9789631643121
790 Ft
(752 Ft + ÁFA)
Raktáron