Termékek Menü

Erkölcsi nevelés az óvodában

Ár:
960 Ft
816 Ft (777 Ft + ÁFA)
Kedvezmény: 15%
Kiadói cikkszám: 9786155278181
Cikkszám: 9786155278181
Elérhetőség: Rendelhető
Átlagos értékelés: Nem értékelt
Kiadó: Flaccus Kiadó
Kiadási év: 2014
Menny.:db

Leírás és Paraméterek

A nevelés társadalmilag meghatározott, céltudatos tevékenység. Célja, hogy a gyermek személyisége kibontakozhasson, egyben társadalmi fejlődésének objektív folyamata is létrejöjjön – szokásrendszerek, értékalapok kialakulásával.
A ma gyermeke a holnap felnőttje, aki majd építi gyermeke jövőjét, társadalmát, ilyen módon senkinek sem lehet közömbös, mivé fejlődik, hogyan alakul gyermekeink élete. Ezért fontos megvizsgálnunk a családi- és az intézményes nevelés elé gördített akadályokat, a nevelési folyamat problémáit. Megkeresni azokat a lehetőségeket, amelyek segítségével a morális nevelés többet, jobbat tehet gyermekeink személyiségének formálásáért, jellemük fejlesztéséért, viselkedéskultúrájuk alakulásáért.
Hogyan lehetséges az óvodáskorú gyermekek erkölcsiségének alakítása változó világunkban, gyermekeink élő közegében – hangsúlyozottan a család és az óvoda légkörében. Találjunk rá azokra a módszerekre, eszközökre, amelyek segíthetik gyermekeink szociális tanulásának folyamatát. Keressük meg, milyen teendőink lehetnek annak érdekében, hogy gyermekeink felnőtt emberként pozitív értékekkel élhessék mindennapjaikat, formálhassák szebbé és jobbá környezetüket.
Gyermekeink, óvodáskoruk lezártával, olyan erkölcsi érzékenységgel viselkedjenek, amely biztos alapot jelenthet az iskolai oktatás-nevelés folyamatához, annak szűkebb-tágabb környezetében alakuló személyiségükhöz.
 

Bevezetés
Társadalom és nevelés
Normák
Csoportnormák
A normák megjelenési formái
Értékek
Erkölcs
Nevelési modellek
Ellentmondások a nevelésben
Modellek a nevelésben
Érzelmek, motívumok a szocializációban
Érzelmek
Motívumok
Szeretet, félelem
Szocializáció
Motívumok harca
Nevelői következetesség – érzelmi azonosulás
Szerep és viselkedés
Szerep
Szerepazonosulások
Szerepviselkedések
Magatartás, viselkedés
Gyerek-felnőtt szerepviselkedések
Szerep és személyiség
Jellem és viselkedés
A jellem
A gyermeki jellem
A gyermeki jellem irányíthatósága
Szokások a gyermeki jellem formálásában
Udvariasság, figyelmesség
Türelmesség
Igazságosság
Véleményalkotás, véleménynyilvánítás
Szolidaritás
Fegyelmezettség
Játékok a jellemnevelésben
Társasjátékok
Versenyjátékok
Rögtönzött játékok
Irodalom és kulturált viselkedés
Szülők vélekedése gyermekeik viselkedéséről
A „jó gyerek” fogalmáról
A „rossz gyerek” fogalmáról
A büntetésről
Szülők vélekedése az óvodai szokásokról
Szülők vélekedése a család értékrendjéről
Felnőttkori jellemvonások
Érzelmek – Alapfogalmak az óvodai nevelésben
Felhasznált szakirodalom

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!

További ajánlatunk

Kiadói cikkszám: PD-931
Cikkszám: 9786155154379
1.350 Ft (1.286 Ft + ÁFA)

A sorozat első kötete olyan játékos feladatokat tartalmaz, amelyek az érzékelés-észlelés, a figyelem, az emlékezet és a gondolkodás, tehát az értelmi képességek eredményes fejlesztését teszik lehetővé. Ezek azok a képességek, amelyeket az iskolakészültség megállapításakor is mérnek, mivel csak optimális szintre történő fejlesztésükkel lehet eredményes a tanulás.

 

Beszerzés alatt
Kiadó: Mozaik Kiadó
Kiadói cikkszám: MS-9322
Cikkszám: 8000000043085
380 Ft (299 Ft + ÁFA)
Raktáron
Kiadói cikkszám: PD-932
Cikkszám: 9786155154386
1.350 Ft (1.286 Ft + ÁFA)

A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.

Raktáron
Kiadói cikkszám: PD-933
Cikkszám: 9786155154393
1.350 Ft (1.286 Ft + ÁFA)

A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.

Raktáron