Leírás
Kedves Gyerekek!
Az első matematikakönyvetek van most előttetek. Lapozgassátok, nézegessétek, barátkozzatok vele! Amíg nem tudtok olvasni, addig tanítóitok, szüleitek lesznek segítségetekre a tennivalók megértésében, bár hamarosan ti is kitalálhatjátok, mit kér a feladat. Sok olyan teendőt tartalmaz a könyv, amit többször is eljátszhattok, gyakorolhattok. A mellékleteket, eszközöket jól őrizzétek meg, mert 2. osztályban is szükségetek lesz rájuk.
Kedves Tanítók!
A matematikatanulás a valóság megismerésének, és ezáltal a megismerő képességek fejlesztésének is eszköze. Ezért kettős öröm forrása lehet a gyerekek számára, ha átélhetik a világ egyre jobb megértésének izgalmát és a saját szellemi gyarapodásuk élményét. A gyűjtemény és a munkáltató feladatlapok feladatai biztosítani kívánják az ismeretek egymásra épülését, a képességek sokoldalú fejlesztését, az élményszerű tanulást. Mindhárom célunk alapja a cselekvésre, tevékenykedtetésre épülő gondolkodás formálása. A tapasztalatszerző munkához nélkülözhetetlen a sokféle érzékeléshez kötött, gazdag eszközkínálat. Ennek megvalósításához is segítséget kínálunk a Mellékletekkel, amik a jól ismert eszközök (színes rúd, logikai lapok, korongok, számolópálcikák…) kiegészítői. Több olyan tevékenység leírása található a könyvben, amit nem elég csak alaposan előkészíteni, hanem végig kézben kell tartania a tanítónak, felnőttnek.
A tevékenykedtető feladatokat így jelöltük:
A könyv Töprengő címmel egy külön fejezetben tartalmaz feladatokat a differenciáláshoz, ezeket minden tanuló a saját fejlődési ütemében megoldhatja. A könyv végén szereplő Játékgyűjteményben találhatunk a tanórába beépíthető gyors játékokat és gyakorlásra, fejlesztésre alkalmas, hosszabb időt igénybe vevő játékokat. Ezeket szabadidőben is játszhatják a gyerekek, miközben észrevétlenül tanulnak is.
Izgalmas kalandokat kívánnak: a szerzők