Leírás
Hogyan lesz az olvasni nem tudó gyermekből jól olvasni tudó diák? Hogyan tanul meg egy olyan szimbólumrendszert, ami addig ismeretlen volt a számára? Hogyan ismeri fel a szavakat, és miképp érti meg a szövegeket? Mik azok a pszichológiai mechanizmusok, amelyek ebben az összetett folyamatban közreműködnek? Hogyan segíthetik ezek az ismeretek a pedagógusokat az olvasás tanításában és a szövegértési képesség fejlesztésében?
Az olvasás pszichológiai alapjai ilyen és hasonló kérdésekre kíván választ adni. Az olvasás elsajátításától a bonyolult szövegek megértéséig kalauzolja végig az olvasót, sorra véve mindazokat a fontosabb tényezőket, amelyek az olvasásban, az olvasott szöveg megértésében szerepet játszhatnak.
Az olvasás pszichológiai alapjai a műfaját tekintve szakmunka. Célja, hogy tudományosan megalapozott ismereteket nyújtson a címben megjelölt témáról, egyfajta rendszerezésben bemutassa az olvasás igen szerteágazó jelenségkörének különböző területeit tanulmányozni hivatott pszichológiai kutatásokat és e kutatások nyomán kirajzolódó, a gyakorlatban is hasznosítható elvi megállapításokat.
Az olvasás pszichológiai alapjai elsősorban pedagógusok számára készült, azoknak, akiknek foglalkozásukból adódóan napi feladat az olvasás tanítása, az olvasáson keresztül történő tanulás előmozdítása, és a hatékonyabb munka érdekében többet szeretnének tudni az olvasás természetéről. Ugyanakkor tankönyvként is szolgálhat azon pszichológia, pedagógia, tanár vagy tanító szakos egyetemi és főiskolai hallgatók számára, akik képzésük során ilyen témájú kurzust felvesznek.
Vélemények
További ajánlatunk
A tehetségfejlesztés kisenciklopédiája (PD-170)
Évtizedeken át elhanyagolt területe volt a hazai pedagógiának és a pedagógiai irodalomnak a tehetséges gyermekekkel való foglalkozás. Ezt a hiányt igyekszik pótolni ez az oktatási, továbbképzési és tájékoztatási célokra összeállított kézikönyv.