Évtizedeken át elhanyagolt területe volt a hazai pedagógiának és a pedagógiai irodalomnak a tehetséges gyermekekkel való foglalkozás. Ezt a hiányt igyekszik pótolni ez az oktatási, továbbképzési és tájékoztatási célokra összeállított kézikönyv.
Ez a kis könyvecske segít a kezdőknek abban, hogy ők kevesebbet hibázzanak, a gyakorlott drámapedagógusok pedig remélhetőleg találnak a munkámban valamilyen új ötletet, megerősítést, amivel szintén segíthetem a munkájukat.
A kommunikáció, a kifejező készség, a beszéd révén tetten érhető a gyermek szocializálódása, belső élmény- és képzetvilága, az értelmi fejlődése, s természetesen az iskolakészültsége is.
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.
Az írás és az olvasás az ember két kulcsfontosságú képessége. A tanulásuk kezdetén az alapkészségek fejlettsége meghatározó. Minél biztosabbak az alapkészségek, annál kevesebb nehézségre és elakadásra lehet számítani a gyermek írása, olvasása során.
Az életkori sajátosságokat figyelembe vevő feladatokban többféle feladattípust alkalmaz a szerző, melyek alkalmasak a szövegértés különböző műveleteinek elsajátításához.