Leírás
A kötet az európai oktatási rendszerek napjainkban zajló tendenciáiba nyújt széles körű betekintést az olvasóknak. Képet ad az európai oktatási rendszerek aktuálisan jelentkező trendjeiről, a közös, mindenütt érvényesülő folyamatok mellett a jellegzetes nemzeti sajátosságokról is. Megismerhetjük és összevethetjük azokat a sajátos változásokat, amelyek az egységes európai oktatási térség létrejötte indukált. A bemutatott országok között megtaláljuk a jelentős hagyományokkal rendelkező Németországot és Franciaországot, a számos hallgatót vonzó, régi, nagy egyetemeiről híres Nagy-Britanniát, valamint az oktatási felmérésekben kiválóan szereplő Finnországot, a nép főiskolai mozgalmáról ismert Dániát, a gyermekbarát Hollandiát. Ugyanakkor helyet kapott a kötetben a közép- és kelet európai országok közül az Európai Unióhoz nemrég csatlakozott Szlovákia, Lengyelország, Románia és Magyarország is. Az olvasók megismerhetik a máig viták tüzében lévő brit comprehensive iskolák világát, megtudhatják, mi jellemzi Németországban a fiatal, doktori fokozattal rendelkezők szakmai helyzetét, mi áll a francia oktatásügy kifejezetten erős világi szellemisége mögött. Képet kaphatnak a gyermekbarát, a reformpedagógiai elveket széles körben alkalmazó holland iskolarendszer érdekes vonásairól is, ugyanakkor megismerhetik a Lengyelországban lezajlott oktatási reformokat és a közeljövő célkitűzéseit, a romániai oktatásügy aktuális kérdéseit, Szlovákia oktatásirányításának mikéntjét, valamint összefoglaló képet kaphatnak a magyarországi oktatáspolitika elmúlt években történt fontosabb változásairól, a hazai oktatási rendszer jegyeiről.

Előszó
TORGYIK JUDIT: Az európai oktatási rendszerek aktuális trendjei
MÁTÓNÉ SZABÓ CSILLA: Az Egyesült Királyság oktatási rendszere
VARGA KÁROLY: A német oktatási rendszer
ÁDÁM PÉTER: Az oktatás szerkezete Franciaországban
BALOGH VALÉRIA: A holland iskolarendszer
MARTIS ZSOMBOR: Egy skandináv út – Dánia oktatási rendszere
FEJŐS EDINA: A finn oktatási rendszer
KARLOVITZ JÁNOS TIBOR: Magyarország oktatási rendszere
ALBERT SÁNDOR: Szlovákia közoktatási rendszere
KOVÁCS ZOLTÁN, FÓRIS-FERENCZI RITA, BIRTA-SZÉKELY NOÉMI: A romániai oktatási rendszer
MÓCZ DÓRA: Közoktatás, felsőoktatás, felnőttoktatás Lengyelországban
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!
További ajánlatunk
DIFER - Fejlődési mutató 4-8 éveseknek (MS-9322)
Kiadói cikkszám:MS-9322
Cikkszám:8000000043085
480 Ft
(378 Ft + ÁFA)
Raktáron
Iskolakészültség megállapítása (PD-907)
Kiadói cikkszám:PD-907
Cikkszám:9789639612266
1.495 Ft
(1.424 Ft + ÁFA)
A kiadvány egyik legfontosabb célja és értéke, hogy túllép, túlmutat az óvodáskorú gyermeken. Nem pusztán az iskolakészültség megállapításának célja lebeg a szerzők szeme előtt, hanem az iskolai beválás kérdése is.
Beszerzés alatt
Nebuló 3.
Kiadói cikkszám:NB-003
Cikkszám:9786158207058
1.300 Ft
(1.238 Ft + ÁFA)
A kiadvány eredményesen használható a harmadikosok képességfejlesztésére és differenciált foglalkoztatására, de jó eszköz lehet azon negyedikes gyerekeknek is, akiknek nem alakultak ki a harmadikos tananyaghoz kapcsolódó szilárd ismeretei.
Raktáron
Tanulásmódszertan tanítóknak
Kiadói cikkszám:9786156685025
Cikkszám:9786156685025
3.990 Ft
(3.800 Ft + ÁFA)
Negyven év tapasztalatát gyűjtöttem össze, írtam le, melyeket a gyakorlat szült, és számomra hasznosnak bizonyultak.
Raktáron