Neveléselméleti szöveggyűjtemény
2.200 Ft 1.980 Ft (1.886 Ft + ÁFA) Kedvezmény: -10%
Menny.:db

Neveléselméleti szöveggyűjtemény

Kiadói cikkszám: 2031015849115
Cikkszám: 2031015849115
Elérhetőség: Raktáron
Átlagos értékelés: Nem értékelt
Kiadó: Osiris Kiadó
Kiadási év
1994
2.200 Ft 1.980 Ft (1.886 Ft + ÁFA) Kedvezmény: -10%
Menny.:db

Leírás

A kurzus címe, amelyhez a szöveggyűjteményt ajánljuk, „Neveléselmélet”. Értelmezésünk szerint ennek az elméletnek a nevelési gyakorlatról kell szólnia. Tanárképzésünkben, különösen az egyetemeken az elméleti és gyakorlati képzés aránya eltávolodott a kívánatos egyensúlytól, és visszaszorultak a képzés nagyobb anyagi és szervezésbeli ráfordításokat igénylő gyakorlati formái. Ezt nem tartjuk szerencsésnek. és amikor az elméleti képzés jelentőségét hangsúlyozzuk, nem gondoljuk, hogy az bármiben is helyettesíthetné a gyakorlatot. Az elméleti képzésnek kell kialakítani a szakmai műveltséget, megfelelő fogalomrendszert kell biztosítania a gyakorlat elemzésére és leírására, továbbá értelmezési keretet a gyakorlati tapasztalatok rögzítésére, akkumulálására. Megfelelő elméleti alapképzés nélkül nem lehet túllépni a laikus megfigyelő naiv, leegyszerűsítő elgondolásain. Ahol hiányoznak az elméleti alapok, nagyobb az esélye a tévhitek, szakmai babonák terjedésének.
A neveléselméletet a korábbi hagyományoknak megfelelően az oktatáselmélettől elkülönített kurzusok keretében tanítjuk. Ez a megkülönböztetés azonban nem jelenti, hogy azt gondolnánk, a nevelés és oktatás minden esetben mereven szétválasztható: a tanító és a nevelő elemek valamilyen mértékben a tanárok minden megnyilvánulásában jelen vannak. A nevelés azonban bonyolultabb, és sok esetben nehezebb feladat, mint a tanítás. Az. ismeretek közvetítését, a képességek fejlesztését néha rutinfeladatként lehet végezni, az értékek közvetítésében, a szocializációban viszont mindig teljes személyiségével vesz részt a pedagógus. E feladatra csak elmélyült önképzéssel lehet felkészülni.
A tanárképzés eszközei talán még soha nem voltak olyan szerények a leendő tanárok várható feladataihoz képest, mint ezekben az években. Olyan mozgó célt kellene eltalálnunk, amelynek a pályája kiszámíthatatlan. A szöveggyűjtemény összeállítása során törekedtünk arra, hogy kellő mennyiségű olvasnivalót, lehetőség szerint számos szemléletformáló írást adjunk hallgatóink kezébe, mindamellett nem gondoljuk, hogy ez a kötet egységes, összefüggő tananyagul szolgálhat. Bár az anyag elrendezése a szigorlati tematikát követi, az olvasmányok inkább kiegészíthetik, mint helyettesíthetik az előadások anyagát.
 

Bevezetés
A nevelés filozófiai dilemmái és humanisztikus irányzatai
A pedagógiai hatás mechanizmusai
Martin Buber: Beszédek a nevelésről
Angelusz Erzsébet: Antropológia és nevelés
Zrinszky László: Pedagógia a Nagy Elbeszélések után
- A posztmodern bizonytalanság
Vekerdy Tamás: Az emberi és a gyermeki jogok nemzetközi törvényei és az iskolázás szabadsága Európában
Zrinszky László: „Aki gyerekeket akar nevelni, tönkre akarja tenni őket”
- Jegyzetek az antipedagógiáról
Bruno Bettelheim: A nevelés és a valóságelv
Benda József: Lépések egy humanisztikus iskola felé
Pogány Mária: „Neveletlenek nevelnek neveletleneket”
B. Méhes Vera: Maria Montessori pedagógiai rendszeréről
Vekerdy Tamás: Waldorf-óvodák – Waldorf-iskolák a Német Szövetségi Köztársaságban
Ehrenhard Skierra: Haladó nevelési mozgalmak és az iskola Európában
Egyén és közösség. A csoport jelenségek felhasználása a nevelésben. Szociális tanulás
Albert Bandura: Szociális tanulás utánzás útján
Albert Bandura: A személyiségfejlődés szakaszai
Buda Béla: A szocializáció a gyermekkorban
Buda Béla: Csoportjelenségek a gyermek- és ifjúkorban, nevelési felhasználásuk
Morton Deutsch: A csoport kialakulása
Muzafer Sherif: A vonatkoztatási csoport fogalma az emberi kapcsolatokban
S. E. Asch: A csoportnyomás hatása az ítéletek módosulására és eltorzulására
Leon Festinger – Stanley Schachter – Kurt Back: A csoportmércék működése
William Doise-Serge Moscovici: A csoport döntés
Motiváció és morális fejlődés. Erkölcsi nevelés, nevelési problémák
Robert F. Biehler és Jack Snowman: Motiváció
Jean Piaget: A gyermek kétféle erkölcse
Lawrence Kohlberg: A morális karakter és a morális ideológia kialakulása
Lawrence Kohlberg: Összefoglaló
- Kohlberg morális fejlődés-elméletének szakaszai
Katona Nóra – Szitó Imre: Az iskolai fegyelem pszichológiai kérdései
Kozéki Béla: Fegyelem és jellem
Robert F. Biehler és Jack Snowman: A fegyelmezetlenség okainak elemzése
L. G. Cairns: Viselkedési problémák
Kósáné Ormai Vera: Magatartási zavarok – szociális inadaptáció
Veczkó József: Szociokulturális ártalomforrások, leggyakoribb veszélyforrások
A tanári szerep és személyiség. A tanár-diák kapcsolat
Benda József: Személyiség és interakció
Trencsényi László: A szerep kategóriájának alkalmazása a pedagógusmagatartás értelmezésében
Joseph Adelson: A tanár mint modell
Buda Béla: A pedagógus korszerű pszichológiai szemlélete és felkészültsége
D. S. Lewis: A tanár személyisége

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!

További ajánlatunk

Tanulásmódszertan -bővített kiadás középiskolásoknak

Kiadói cikkszám:9789638713315
Cikkszám:9789638713315
2.790 Ft 2.511 Ft (2.391 Ft + ÁFA)
-10%

A tanulás megtanulása halaszthatatlan feladatod, amikor belépsz a középiskola kapuján. Könyvünk ezt a feladatot kívánja segíteni.

Raktáron

Tanulásmódszertan - általános iskolásoknak 10 éves kortól

Kiadói cikkszám:9786156089069
Cikkszám:9786156089069
2.690 Ft 2.421 Ft (2.306 Ft + ÁFA)
-10%

A tanulás megtanulása halaszthatatlan feladatod, amikor belépsz az iskola kapuján. Könyvünk ezt a feladatot kívánja segíteni.

Raktáron

Tanulásmódszertan -tanári kézikönyv középiskolásoknak

Kiadói cikkszám:9789638713316
Cikkszám:9789638713316
2.390 Ft 2.151 Ft (2.049 Ft + ÁFA)
-10%

 

Raktáron

Tanulásmódszertan -tanári kézikönyv általános iskola

Kiadói cikkszám:9786156089076
Cikkszám:9786156089076
2.590 Ft 2.331 Ft (2.220 Ft + ÁFA)
-10%

 A tanulásmódszertan feladata azoknak a tanulási módszereknek és annak a viszonyulásformának a megtanítása, amelyek bármely tantárgy eredményes tanulásához felhasználhatók, és tanulóink további tanulmányainak sikeres teljesítéséhez is biztos alapot adnak.

Raktáron