A „Kéztorna” képességfejlesztő feladatgyűjtemény kivételes lehetőséget nyújt, hogy szülők és pedagógusok a gyerekekkel együtt munkálkodjanak. Célja, hogy játékos, könnyed formában fejlessze azokat az alapkészségeket, amelyek az írás-olvasás-tanulás komplex tevékenységéhez szükségesek. A feladatgyűjtemény a gyermekekben erősen élő kíváncsiságra, motiváltságra, megismerési vágyra és cselekvéséhségre épít. A közösen, jó programmal eltöltött idő örömét semmi sem pótolja. A játékos tanulás a legjobb eszköz a gyermeki értelem fejlesztésére, kibontására. A szülővel együtt végzett közös munka öröme a pozitív szülő-gyermek kapcsolat egyik alappillére. A dicsérettel motivált kisgyermek önbizalma megalapozott lesz, s ez elengedhetetlen a sikeres iskolakezdéshez. Az íráselőkészítő feladatok gyakorlásával a gyermek képessé válik az iránytartásra, kialakul a kéz finommotorikus mozgása, megerősödik a téri tájékozódás képessége. Bíztatva, ösztönözve segítsük a kicsiket sikerélményhez jutni! A feladatok négy-szintűek, így a változás és fejlődés nyomon követhető. A lapok perforált kivitelezése lehetővé teszi, hogy akár albumszerűen összegyűjtsük a munkákat, vagy a falat díszítsük ezekkel. Legyünk részesei gyermekünk világra való rácsodálkozásának, a megismerés csodálatos folyamatának. Óvodáskorban a tanulékonyság, a taníthatóság összehasonlíthatatlanul nagy mértékű, egy élethosszig tartó érési folyamat kezdete, amelyet e játékos tanulási formával alapozhatunk meg.
A feladatok csoportosítása:
Koordinációs képességek fejlesztését szolgáló feladatok (vonaltartás-vonalvezetés: kör, vízszintes és függőleges vonal, hullámvonal, alsó és felső ívelés, hullám, hurok és csigavonal)
Formalátás fejlesztést szolgáló feladatok (formák felismerése, kiegészítése)
Téri tájékozódás fejlesztését szolgáló feladatok (alatt-fölött, balra-jobbra irányok)
Vizuális emlékezőkészség fejlesztését szolgáló feladatok (hiányos rajzok kiegészítése, méretek becslése)
Komplex fejlesztő feladatok (kézügyesség-, figyelem-, gondolkodás-, emlékezetfejlesztés)