Leírás
Jó hír: az optimizmus tanítható és tanulható, állítja Martin E. P. Seligman, a téma világhírű kutatója, aki a Flow-elmélettel világhírt szerzett Csíkszentmihályi Mihály mellett a pozitív pszichológia egyik meghatározó alakja. Könyvében, melyet minden szülőnek a leggazdagabb körülmények között élőktől a legszegényebbekig és minden gyereknek a bölcsőtől a serdülőkor végéig ajánl, lépésről lépésre mutatja be azokat a gyakorlatban is alkalmazható technikákat, amelyekkel a pesszimista gondolkodásmód optimistává alakítható. A szerző könyvében hosszú évek kutatásai alapján magyarázza el felnőtt olvasóinak elgondolásának lényegét, mely alapján az olvasó önmagában és gyermekeiben is elvetheti az optimizmus éltető magvait. És hogy mindez miért fontos? Mert az optimista szemlélet velejárója nemcsak a jobb hangulat, a jobb teljesítmény, a jobb problémamegoldás, a nagyobb kreativitás, hanem a jobb fizikai egészség – erősebb immunrendszer, kevesebb fertőző betegség és orvosi vizsgálat, a szív és érrendszeri megbetegedések alacsonyabb valószínűsége és talán még a hosszabb élettartam is. És bár az optimizmust Seligman sem tekinti csodaszernek, meggyőző érveket hoz amellett, hogy szilárd értékekkel és ambícióval társulva ez az az eszköz, amely lehetővé teszi az legnagyobb egyéni teljesítmények elérését. Mi más lehet a boldog élet záloga, és lehet-e több, amit egy szülő gyermekének megadhat?
Előszó a magyar kiadáshoz
ELSŐ RÉSZ
AMIÉRT A GYEREKEKNEK SZÜKSÉGÜK VAN OPTIMIZMUSRA
1. Az ígéret
2. Az első lépéstől az első randevúig
3. Feláll a csapat
MÁSODIK RÉSZ
HOGYAN JUTOTT TÉVÚTRA A GYERMEKNEVELÉS A HÁBORÚ UTÁNI JÓLÉTI AMERIKÁBAN
4. Az önbecsülés-mozgalom
5. A járványos depresszió
HARMADIK RÉSZ
OPTIMISTA VAGY PESSZIMISTA A GYEREK?
6. Az optimizmus alapjai
7. Az optimizmus mérése
8. Honnan ered az optimizmus?
NEGYEDIK RÉSZ
HOGYAN NEVELJÜK OPTIMISTÁNAK ÉS CSELEKVŐKÉPESNEK A GYERMEKÜNKET?
9. A Penn Prevenciós Program
10. A gyermeki ösztönös pesszimizmus megváltoztatása
11. A gyerek „értelmező stílusának” megváltoztatása
12. Megvitatás és katasztrófamentesítés
13. A szociális készségek fejlesztése
ÖTÖDIK RÉSZ
A 21. SZÁZAD GYERMEKEI
14. Az optimista piramis: csecsemők, totyogósok és óvodások
15. Az optimizmus határai
Utószó – Helyzetjelentés az optimizmus állásáról
Köszönetnyilvánítás
Jegyzetek
Bibliográfia
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!
További ajánlatunk
Mint egy vulkán forrok, és ... MINDJÁRT FELROBBANOK!
Kiadói cikkszám:9786155015175
Cikkszám:9786155015175
-10%
Könyvünk megtanítja a felnőtteket (szülők, pedagógusok), hogyan tanítsák meg gyerekeiket vagy épp a rájuk bízott kis méregzsákokat a helyes indulatkezelésre.
Beszerzés alatt
Szeretettel és szigorral
Kiadói cikkszám:9789630583771
Cikkszám:9789630583771
-10%
A könyv az iskoláról szól mindazoknak, akik érintettek az oktatás kérdéseiben
Beszerzés alatt
Mesepszichológia
Kiadói cikkszám:9789638941961
Cikkszám:9789638941961
-10%
A mese az érzelmi intelligencia fejlesztésének legfontosabb eszköze, olyan lelki táplálék, amely életre szóló nyomokat hagy a gyermekben.
Beszerzés alatt
Gyerekkori válságkezelés felsőfokon
Kiadói cikkszám:9789634153627
Cikkszám:9789634153627
-10%
Annette Kast-Zahn sokoldalú pszichológus és viselkedésterapeuta, aki három gyermek édesanyjaként testközelből ismeri a gyereknevelés mindennapi nehézségeit.
Beszerzés alatt