Leírás
Szíves figyelmébe ajánlom ezt a könyvet mindenkinek, aki meg akarja ismerni, hogy a rábízott, fejlesztésre szoruló gyerekeknek mik a valódi szükségletei, és aki ehhez igazodó segítséget kíván nyújtani nekik.
Napjainkban gyakran érzi úgy az ember, hogy a gyereket nem tekinti partnernek az általános pedagógia, és sajnos néha a gyógypedagógia sem. A felső tagozatosok elszenvedik pl. a matematika tananyagot, ami kevéssé veszi figyelembe életkori adottságaikat, és kompetens felhasználóvá sem teszi őket. A tananyag közlésében nincs mód figyelembe venni az egyéni különbségeket, differenciálni. Baj van a gyerek írásával, olvasásával az alsó tagozatban? Vizuális eredet gyanítható mögötte? Jön a fejlesztő (ki tudja milyen végzettséggel, kompetenciával), „megfrosztigozza”, azaz mechanikuusan végezteti vele a vizuális percepciós gyakorlatokat. Elnézést az életből ellesett torz kifejezésért!
A ma olvasható „szakvélemények”, fejlesztési javaslatok között annyi téves diagnózissal, semmit-, illetve ellentmondó véleménnyel és fejlesztési tanáccsal találkozhatunk, hogy – különösen az egyedül dolgozó, igényes szakembernek – nem jön rosszul valamiféle támpont. Ezt a támpontot a gyógypedagógiai szakma és a rokon szakmák neves hazai és külföldi szerzői nyomán, a szakirodalom alapján állítottam össze. A kézikönyv nem mindentudó, nem ad recepteket, csak kínálatot nyújt. Ha valaki igényes, bizonyára szívesen veszi ezt a kínálatot. A Pszichomotoros fejlesztés a gyógypedagógiában című főiskolai jegyzet gyakorlatiasabb folytatása a gondolkodásban, a jobb megértésben, továbbgondolásban szeretne segíteni.
Huba Judit

Előszó
Pszichomotorika, pszichomotoros feilesztés
I. Ritmika
II. Szenzomotoros fejlesztés
1. Modalitások
2. Integráció
3. Testészlelés, mozgástervezés, térészlelés
4. Röviden a pszichomotoros fejlesztő gyakorlatokról
III. Lateralizáció, balkezesség
1. A test oldalainak agyi reprezentációja (a féltekék lateralizációja)
2. A balkezesség kialakulása, mozgásfejlődés a kezesség szemszögéből
3. Lateralizációs zavarok
4. Vizsgálat(ok)
5. A visszaszoktatás lehetősége, esélyei
6. A balkezesek mindennapos problémái, célszerű segítése
Mellékletek
1. Megfigyelési szempontok, jellemző tünetek, magatartásmódok
2. A ritmika gyakorlóanyaga. Ismerkedés a ritmussal
3. Vizuális fejlesztés, kézügyesség, praxia
4. Hallás- és beszédfejlesztés
5. Mondókák, kiolvasók, versek
6. Taktilitás, kinesztézia, testészlelés, praxia
7. Tér észlelés, téri tájékozódás
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!
További ajánlatunk
Íráselemek gyakorlása
Kiadói cikkszám:9638620310
Cikkszám:5999638620313
1.145 Ft
(1.090 Ft + ÁFA)
A feladatgyűjtemény több évtizedes munka esszenciája, a habilitációs programcsomag első része.
Raktáron
Nebuló 3.
Kiadói cikkszám:NB-003
Cikkszám:9786158207058
1.300 Ft
(1.238 Ft + ÁFA)
A kiadvány eredményesen használható a harmadikosok képességfejlesztésére és differenciált foglalkoztatására, de jó eszköz lehet azon negyedikes gyerekeknek is, akiknek nem alakultak ki a harmadikos tananyaghoz kapcsolódó szilárd ismeretei.
Raktáron
Tanulásmódszertan tanítóknak
Kiadói cikkszám:9786156685025
Cikkszám:9786156685025
3.990 Ft
(3.800 Ft + ÁFA)
Negyven év tapasztalatát gyűjtöttem össze, írtam le, melyeket a gyakorlat szült, és számomra hasznosnak bizonyultak.
Raktáron
Nebuló 2.
Kiadói cikkszám:NB-002
Cikkszám:9786158207010
1.500 Ft
(1.429 Ft + ÁFA)
A Nebuló 2. képességfejlesztő és a helyesírási készség megalapozását segítő feladatgyűjtemény.
Raktáron