Leírás
A kötetből világosan kiderülnek a Montessori-módszer alapelvei és azok gyakorlatba ültetésének lehetőségei a gyermek különböző fejlődési szakaszaiban. A kulcsfontosságú gondolatok kiemelésével segítséget nyújt a gyakorló szülőknek, bölcsődei gondozóknak, óvónőknek, tanítónőknek és tanároknak saját gyakorlatuk átgondolásához. Továbbá hasznos olvasmány a gyermeknevelés területén tanulmányokat folytató leendő szakemberek, azok képzői, tanácsadók és iskolavezetők számára.
Minden fejezet elején egy rövid összefoglaló található annak tartalmáról. Ezt követően a szerző kifejti gondolatait az adott témakörrel kapcsolatban. Eközben folyamatosan hivatkozik Maria Montesori írásaira, a legfrissebb kutatásokra, és ahol szükségesnek találja, a módszer kritikáját is megfogalmazza. A fejezetek végén pontokba szedve olvashatjuk a legfontosabb gondolatokat és további gondolkodást elindító kulcsszavakat. A hivatkozásokat követve minden fejezet témájában lehetőség van a további elmélyülésre.
Barbara Isaacs (1949) brit nevelési szakértő, a Montessori módszer jeles terjesztője, a 21. századi oktatási szemlélet képviselője, különös tekintettel a hátrányos helyzetű közösségek oktatására. 1998 óta vesz részt a Montessori-tanárképzésben és kurzusanyagok kidolgozásában. Tagja volt a londoni Montessori akkreditációs és értékelési bizottságának, 2010 óta aktív tagja a Montessori iskolák szövetségének. 1991–2007 között saját Montessori óvodát működtetett Angliában.
Fordította: Angela Bureau
Lektor: Stefán Mariann
Tartalom
Bevezetés
A törpe és az óriás szemszöge – megértheti egymást felnőtt és gyerek?
A szerzőkről és a Plukkido-módszertanról
Mire számíthat az olvasó ebben a könyvben?
A gyermeknevelés megváltozott színterei
Állandó mozgásban – állandóság a mozgásban
Információ – kitől, mit és hogyan?
Digitalizálódó világ – a hátulütők felismerése
A folyamatos elérés és az állandó kapcsolódás igénye
Élményalapú világ – az út maga a cél
A gyermekről alkotott kép változása
Digitális gyerekek
A digitális technika kiaknázása „képernyőmentes” szemléletben
Készségek, amelyek kiemelten fontossá válnak napjainkban
Elméletek és gyakorlatok a Plukkido szemléletmódja mögött
Mint hal a vízben – nevelés a játékon keresztül
Játékos ismerkedés a világgal
Önkifejezés játszva
Megküzdés játékosan
Tudatos jelenlét
Viselkedésterápiás és tanuláselméletek beépítése a hétköznapi gyakorlatba
Társas tanulás
Büntetés helyett értő figyelem
Figyelemelterelés
Jutalmazás és motiváció
Összegzés
A mesék és a fantázia szárnyalása
Gyermeki világkép és a mesék
A mese fejlesztő szerepe
A mese minősége és a közös fantáziaélmény szerepe a gyermekcsoportokban
Fantázia, a megmentő – zárszó
Mesék a családról, amelynél manók laktak
Előszó a fejezethez
Bence és a manók
Felfordulás
Összekuszált ruhák
Szivárványléptű Szendi
A gombóc
A romba dőlt Levélvár
Zárszó a mesékhez szülőknek
Manókkal reggeltől estig
Instrukciók a mesékhez
Ébredést segítő mese
Reggeli készülődést segítő mese
Elindulást segítő mese
Étkezéseket megkönnyítő mese
Megérkezést segítő mese
Beszélgetős mese
Esti készülődést segítő mese
Álomhozó mese
Függelék
Játékszabály a mágneses motivációs játékokhoz
Így használd a játékot
Két manólevéltípussal játszhattok
Miért működik?
Tippek
Hivatkozott irodalom
Vélemények
További ajánlatunk
DIFER - Fejlődési mutató 4-8 éveseknek (MS-9322)
Az eredményes iskolakezdésért 2. (PD-932)
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
Az eredményes iskolakezdésért 3. (PD-933)
A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.