Varázskapu
2.680 Ft 2.278 Ft (2.170 Ft + ÁFA) Kedvezmény: -15%
Menny.:db

Varázskapu

Kiadói cikkszám: 9786155278655
Cikkszám: 9786155278655
Elérhetőség: Raktáron
Átlagos értékelés: Nem értékelt
Kiadó: Flaccus Kiadó
Kiadási év
2021
2.680 Ft 2.278 Ft (2.170 Ft + ÁFA) Kedvezmény: -15%
Menny.:db

Leírás

Nagyné Koncz Éva a vizuális területen tehetséget mutató gyermekek számára Jászberényben negyedszázada indított Tehetségfejlesztő csoportot. „Varázskapu”-ját az elmúlt 25 évben felhalmozott pedagógiai, módszertani és nevelési tapasztalatokból ácsolta. Jó szívvel ajánljuk intézményi és otthoni felhasználásra, továbbgondolásra – óvodapedagógusoknak, tanítóknak és kreatív szülőknek egyaránt. Bízunk benne, hogy ezen a kapun belépve olyan érdekes és hasznos dolgokkal találkoznak, amelyek gyereknek és felnőttnek egyaránt élményt jelentenek.

Programom elsősorban a vizuális tehetségfejlesztést célozza meg, így több pon­ton eltér az óvodai nevelés programjának általánosan elterjedt gyakorlatától. A korosztály életkori sajátosságait és az egyéni fejlettséget figyelembe véve választom ki a témákat, a technikákat, a feldolgozható vizuális problémákat – heti egyszer dupla órában foglalkoztatva. Közös munkánk során a gyerekek nyitottabbakká, céltudatosabbakká vál­nak. Tudnak egyénileg, de csoportban is dolgozni. Közös munkában összhang­ba kerülnek egymással. Képesek érvelni, ellen-érvelni, értékelni, véleményt alkotni, elismerni egymás munkáját. A résztvevő gyerekek fejlesztési programjának megvalósításához – a szülők együttműködésére számítva – otthoni feladatokat is terveztem. Ez segíti az egyes témakörök elmélyültebb tanulmányozását, a pontosabb megfigyelést, a tudatos, tartós figyelem kialakítását – ráhangolódva így egy adott témára, biztosítva ezzel a foglalkozások sikerét. A gyerekek megismerkednek a munka eszközeivel, anyagainak tulajdonsága­ival, felhasználásuk módjával, lehetőségeivel. A színekkel, tónusokkal, színhar­móniával. Formákkal, arányokkal, irányokkal, kompozíciós elemekkel – me­lyek hozzásegítik őket az esztétikus képalkotáshoz. Új szavakat, kifejezéseket ismernek meg munka közben. Szókincsük, kifejező készségük gazdagodik – kiemelt szerephez juttatva így anyanyelvünk művelését is. Célunk egy olyan szemlélet kialakítása, mellyel nem csak az ábrázolás te­rületén, de bármilyen más feladat megoldásánál is magabiztosan látnak munkához. Gondolataikat rendszerezni tudják, fel merik vállalni és kipróbálni ötleteiket, de sikertelenség esetén sem veszítik kedvüket, bátran keresnek újabb megoldásokat. Megtanulnak a feladatokhoz rugalmasan, több néző­pontból is közelíteni. Céljaink eléréséhez – a tehetséget fejlesztő, de életkoruknak megfelelő – gondosan válogatott, feladattudatot, feladattartást, kreativitást, pontos meg­figyelőképességet igénylő, érdeklődést felkeltő feladatokat kínálunk kis tanít­ványainknak – eszközt adva ezzel kezükbe további fejlődésükhöz.

Nagyné Koncz Éva

Tartalomjegyzék

Célok, feladatok és módszerek a tehetségfejlesztő csoportban

Célok, feladatok

Alkalmazott módszerek

Tervezés

Technikák és eszközök

Technikák

Eszközök

A mentor eszköztára

A vizuális tanulás

A vizuális tanulás részegységei

Helyzetgyakorlatok – feladatok, tevékenységek

Feldolgozási módok

Feldolgozásra ajánlott témacsoportok

A foglalkozások tevékenységei, vázlatos szerkezete

Évkezdés, évzárás – ismerkedéstől búcsúzásig

Eszközök, kellékek és használatuk

Hogyan készül?

Technikai eljárások és eszközeik

Illusztráció – előkészület, folyamat, megvalósítás (elbeszélő ábrázolás)

Példa A macskacicó című magyar népmese feldolgozására

Példa feladatsor felépítésére – helyi téma lehetőség

Néhány példa foglalkozási és otthoni feladatok egymásra építésére, összehangolására

Témákhoz rendelhető feladat- és munkalapok – megoldások

Feladatajánlás otthoni feldolgozásra

Témaajánlatok szakköri foglalkozásokhoz

Az emberábrázolás fejlődése

Válogatás a Tehetségfejlesztő csoport és a Sün Sámuel Óvoda Micimackó csoportjának munkáiból

Mi hogyan készülünk rajzpályázatra?

A Hopp Ferenc Kelet-ázsiai Művészeti Múzeum kultúraközvetítő tevékenysége gyermek- és ifjú korosztály számára

Madár barátság (Nagyné Koncz Éva meséje)

Feladat- és munka-mintalapok

A felhasznált munkák készítői

Felhasznált irodalom

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!

További ajánlatunk

DIFER - Fejlődési mutató 4-8 éveseknek (MS-9322)

Kiadói cikkszám:MS-9322
Cikkszám:8000000043085
480 Ft (378 Ft + ÁFA)
Raktáron

Az eredményes iskolakezdésért 2. (PD-932)

Kiadói cikkszám:PD-932
Cikkszám:9786155154386
1.395 Ft (1.329 Ft + ÁFA)

A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé. A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.

Raktáron

Az eredményes iskolakezdésért 3. (PD-933)

Kiadói cikkszám:PD-933
Cikkszám:9786155154393
1.395 Ft (1.329 Ft + ÁFA)

A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé. Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.

Raktáron

Lexi (NT-98514/MT)

Kiadói cikkszám:NT-98514/MT
Cikkszám:9789631950274
4.285 Ft (4.081 Ft + ÁFA)
A könyvben fellelhető készségfejlesztő feladatok alkalmazásuk révén ahhoz nyújtanak segítséget, hogy kialakíthassuk azokat a készségeket, amelyek az olvasás és az írás sikeres elsajátításához vezetnek.
Beszerzés alatt