Leírás
Gyakorlatgyűjtemény sorozatunk egy-egy tornaszerre összpontosítva gyűjti össze a gyakorlatokat. Óvónők, tanítók és testnevelő tanárok számára nyújt segítséget a tartáshibák megelőzéséhez és javításához, valamint a mozgáskoordináció fejlesztéséhez.
A könyvben 311 gyakorlat leírása és rajzírása található, valamint 15 játék, padok felhasználásával. A feladatok alkalmasak tartásjavításra, izomerősítésre és nyújtásra, valamint a mozgásügyesség fejlesztésére. A könnyebb áttekinthetőség érdekében a szerző a gyakorlatokat kiinduló helyzetük szerint csoportosította, és minden gyakorlatnál megjelölte, hogy az milyen fő célt szolgál. A könyv használatát megkönnyíti, hogy a végén megtalálhatjuk a gyakorlatok csoportosítását felhasználhatóságuk alapján.
Tornapad minden óvodában van… Tudunk sok gyakorlatot is végeztetni a gyerekekkel… De ennyi feladat, ilyen rendszerezetten, nem jutott még eddig hozzánk. Mivel minden gyakorlatnak a hatása is jelölve van, ezért még inkább alkalmas a gyűjtemény arra, hogy tudatosan választhassunk közülük kedvünkre valót. Külön felhívnám a figyelmet arra, hogy a gyűjteményt gyógytestnevelő kolléga írta, és emiatt az ortopédiai elváltozások megelőzése volt az egyik szempont, ami szerint a feladatsorok elkészültek. Ezek a gyakorlatok a koordinációs képességek fejlesztésén keresztül a pedagógiai, pszichológiai problémák prevenciójára is jók. Minden óvodáscsoport, iskolai osztály szakmai kiskönyvtárában ott a helye ennek a gyakorlatgyűjteménynek!
Gergely Ildikó (mestertanár, ELTE TÓK)
„Óvodai gyógytestnevelőként hamar rá kellett jönnöm, hogy munkám csak akkor lehet eredményes, ha sikerül bevonnom az óvónőket is a megelőzésbe. A számukra tartott bemutatókon és tanfolyamokon is élő, a mindennapi gyakorlatból származó ismereteket igyekeztem továbbadni. Minden – valamilyen szinten testnevelést tanító – pedagógusnak folyamatosan kell bővítenie szakmai tudását, hogy hatékonyan, változatos gyakorlatanyaggal tudja megállítani és megfordítani a mai kor tendenciáját, mely szerint gyermekeink tartása hanyag, izomereje és állóképessége egyre gyengébb. Fontos feladat hárul ebben a munkában a testnevelő tanárokon kívül az óvodapedagógusokra és a tanítókra is, akik tapasztalataim szerint nem kapnak elég gyakorlati segítséget. Ezen igények hívták életre ezt a módszertani füzetsorozatot, melynek ez a második darabja. A megszokottól eltérően egy szerre összpontosítva gyűjtöttem össze a gyakorlatokat, amelyeknek közös vonása, hogy a tartáshibák megelőzésében, és azok javításában, valamint a mozgásfejlesztésben eredményesen felhasználhatók. Meggyőződésem, hogy a gyógytestnevelés gyakorlatanyagából sok minden átültethető az óvodai és iskolai testnevelésbe. Az óvodások között azt is meg kellett tanulnom, hogyan lehet hatékonyan, de játékosan végezni ezt a munkát. Ahogy ezt egyik gyerekem meg is jegyezte: Azért szeretem a gyógytestnevelést, mert ott mindig csak játszunk. Hiszen nem feltétlenül kell unalmasnak lennie egy tartásjavító, izomerősítő foglalkozásnak.”
Pappné Gazdag Zsuzsanna
Vélemények
További ajánlatunk
Hogyan csináljam? -kétszintű testnevelés érettségi (hatodik bővített, javított kiadás)
Mozgásfejlesztő játékok gyűjteménye (MS-9341)
A könyv az élményteli, játékos mozgáshoz, a mozgással történő fejlesztéshez kíván segítséget nyújtani óvodapedagógusoknak, tanítóknak és szülőknek is
Megmozgató!
A babzsák
Gyakorlatgyűjtemény sorozatunk egy-egy tornaszere összpontosítva gyűjti össze a gyakorlatokat. Óvónők, tanítók és testnevelő tanárok számára nyújt segítséget a tartáshibák megelőzéséhez és javításához, valamint a mozgáskoordináció fejlesztéséhez.